Gå til innhold

Trimdeler til volvo (740)

Ranger emnet

Facedown

Anbefalte innlegg

Gått til innkjøp av en 740 turbo, for 8000,- :D. skal hente den til uka, gleder meg som en unge. (eg kjørernå en lada med 75 hester). :P

Den lader for tiden ca 0,9 bar. selgeren sa kilo, men han mente antagelig bar :P. Uansett, på 0.9 bar tiåpper han det sitter 250-260 HK i den, om man skru den opp til 1,5 menre han at den kjører åp ca 300 HK..

MEN, da vil jo ikke motoren holde noe særlig lenge, side den ikke får nok bensin.

Noen som vet om noen bra side, eller evt. bra bedrifter som driver med salg av holdbare volvo motor deler?.. :).

Planen er og bygge en 3-400 HK motor som kan brukes litt, og som holder..:P

Og forresten så trenger jeg en bakaksling, en komplett en.. Noen som har en til overs?.:P

Why do they always name hurricanes after women?

When they arrive they are wet and wild, and when they leave they take your house and your car. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsepapirer er alltid flott men gjelder ikke som referanse..

ellers så savner jeg en viss avslappet holdning og tildels utviklet humoristisk sans fra forumets brukere...

men det må være mye løgn blant distrubitører av chips der ute siden de fleste lyver såpass uavhengig av hverandre og allikevel treffer samme effektverdi på utlovt effekt ... driter nå en lang marsj egentlig siden effekt er så mye mer enn verdien som står på papiret! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er litt optimistiske effektberegninger ute å går her. 1.2 bar og A-kam er vel rundt 220hk. Så en b23*ET på 0.9 er neppe 250-260hk. 1.5bar på b230et bunn varer neppe særlig lenge det heller. Original-intercooleren sprekker også når man passerer 1 bar ladetrykk.

Den tåler mer enn 1 kilo trykk, min går på ca 1,1 når det gassest, 1,4 kilo om jeg klampern i bånn men den går ikke noe særlig fortere så jeg sparern helst for det.

Har biler

Har hatt biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider