k9v Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Prøver å poste her pga. dårlig respons i volvo forumet... Kjøpte meg nettopp ny bil, 1985 740 Turbo. Motor gått 195, bilen er ikke noe å skryte av, masse rust, ser ikke mye pen ut, men det gjenspeiler seg i prisen - 10.000. Dagen etter kjøpet gikk det noe galt, motoren går nå veldig dårlig og høres ut som om den kun sviver på 3 stempel. Det skjedde når jeg trødde flatt fra en BMW på motorveien. Masse olje lå rundt topplokket (begriper ikke hvor det kommer fra), og en (bensin?)slange hadde hoppet av. Motoren vibrerer også veldig mye på tomgang... Har testet å dra ut ledningene til pluggene en etter en, på den siste hører jeg ikke forskjell (gåent stempel?). Bilen hadde stått stille i over 2 uker før jeg kjøpte den, og etter det har jeg kjørt den ganske hardt...kan dette være en årsak? Kan nevne at jeg skifta plugger, olje, oljefilter og luftfilter rett etter jeg kjøpte den. Før motoren begynnte å krangle har jeg merka div. rare tendenser. Feks. når jeg trør flatt og turboen begynner å lade, fusker den på en måte, og plutselig kommer det et "poff" fra motorommet og deretter slipper den "taket". Det har også hendt at det eksploderer sammen med enorme flammer fra potta bak. Greit med stikkflammer liksom, men dette er sinnsyke eksplosjoner (se vedlagt film). Dette er min første turbobil og jeg har ikke så veldig mye peiling, setter pris på tips og råd :) Om noen i Rogaland har lyst å fikse volvoen min for en rimelig penge, ta gjerne kontakt. Link til film: http://www.brutal-productions.com/volvo.avi (Du må ha nyeste divx) Siter 04 BMW 320Cd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LordSnick Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Har testet å dra ut ledningene til pluggene en etter en, på den siste hører jeg ikke forskjell (gåent stempel?). Høres ut som den pluggen har gått opplevde det samme på escorten min bytta så var den grei igjen. Siter 91' Cosworth 4x4 og 50% eier av en 74 consul coupe X 86 Escort Xr3i X 90' Sierra 2i CL(X) (sedan) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 prøv å bytt pluggledninger og fordelerlokk også.. Kan jo ikke skade det, sjekk også at du har lik kompresjon i alle sylindre... Edit: tøff film da :D ekte ettertenning a`la wrc Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k9v Skrevet Oktober 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Originally posted by LordSnick Høres ut som den pluggen har gått opplevde det samme på escorten min bytta så var den grei igjen. Kanskje, har ikke fått testet det ennå. Pluggene er nye da, men såklart, det er jo ikke umulig... Siter 04 BMW 320Cd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k9v Skrevet Oktober 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Originally posted by VolvoRaggar prøv å bytt pluggledninger og fordelerlokk også.. Kan jo ikke skade det, sjekk også at du har lik kompresjon i alle sylindre... Edit: tøff film da :D ekte ettertenning a`la wrc Har bytta ledningene, men ikke fordelerlokket. Hehe, joda, men siden det ikke er en wrc bil så regner jeg med at det ikke skal være sånn ;) Siter 04 BMW 320Cd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.