Gå til innhold

Muligens blitt tatt bilde av, av fotoboks i Tyskland. Hjelp!

Ranger emnet


2fast4u86

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har respekt for hastighetsgrenser. Men det er noen av oss, som faktisk har råd og mulighet til å kjøre noe, som er litt enklere å få opp i god fart, fremover en Fiat Bravo 1,4 liter. DIN FJØSNISSE!

 

Vennligst utdyp dette med respekt for hastighetsgrenser. Det skulle være interessant å vite hva du legger i det og hvordan det påvirker kjøremønsteret ditt.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennligst utdyp dette med respekt for hastighetsgrenser. Det skulle være interessant å vite hva du legger i det og hvordan det påvirker kjøremønsteret ditt.

 

Jeg ser at jeg må ha ordlagt meg relativt feil i foregående post, gitt de mange tilbakemeldingene jeg har fått.

 

Hva jeg legger i respekt for hastighetsgrenser, er kort fortalt opprettholdelse av riktig fart i riktig fartsgrense. Det har en gjennomgående stor innvirkning på mitt kjøremønster, ettersom jeg til en stadighet forsøker å holde riktig fart i riktig fartssone.

Det jeg hovedsaklig mente å poengtere var at jeg ikke var gjort oppmerksom på hastighetsgrensen, der jeg angivelig skal ha kjørt for fort. Jeg trodde personlig at hastighetsgrensen var 120 km/t, ettersom det på spansk motorvei er tillatt å holde en slik hastighet ved merking, og at jeg i det tidspunkt tilsynelatende skal ha antatt at jeg kjørte på en motorvei. Det skal i etterkant ha vist seg at det var en fartsgrense på 70 km/t. Dette er dog ikke et forsvarlig argument, da jeg skal ha holdt 170 km/t. Som jeg fortalte i forrige innlegg, så leide jeg og mine venner en Porsche. Nærmere bestemt en Porsche 996 Turbo. Det var til tider vanskelig å vite hvilken fart jeg faktisk holdt, da fartsfølelsen i Porschen var noe annen enn i min egen bil. Jeg innrømmer at jeg urettmessig kjørte for fort, men jeg har nå konkludert med at jeg vil avvente videre aksjon vedrørende ivaretagelse av mitt førerkort, til Spansk politi eventuelt kontakter meg.

 

Når det gjelder Reodor F, så finner jeg det for øvrig fullstendig unødvendig av vedkommende å urettmessig kalle meg for en "tosk". Derav mitt litt barnslige tilbakespill.

 

Håper dette svaret gir meg litt spillerom i forhold til mitt tidligere innlegg.

Die Audi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Reodor F, så finner jeg det for øvrig fullstendig unødvendig av vedkommende å urettmessig kalle meg for en "tosk". Derav mitt litt barnslige tilbakespill.

 

Vel, ved nærmere ettertanke så synes jeg fortsatt at du er en tosk, hvis eneste agenda er å skryte av hvor fort du kan kjøre og hvor dyre biler du har råd til å leie.

 

Men slapp av gutt, tosk er ikke det verste man kan være. Jeg kunne ha kalt deg idiot, eller imbesill amøbe, men det synes jeg slett ikke du er. Selv om ordbøkene i enkelte tilfeller synes å likestille disse begrepene...

 

Kom deg ned på landjorda sammen med oss andre så skal jeg behandle deg som likemann!

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kjører man i 170 i 70 fortjener man å miste lappen. I 120 er det annerledes, men jeg syns fortsatt det er uforsvarlig, selv om jeg har gjort det selv (også i Spania). Veiene i Spania er ofte bra nok til å holde slike hastigheter, men min erfaring er at de på enkelte strekninger ikke er det i det hele tatt, og disse kommer ofte brått på. Det kan være skummelt, spesielt på dagtid når det er mye trafikk. Og selv om en kan kjøre nogenlunde kontrollert i 170 selv, er det ikke alltid like lett å unngå å bli truffet av andre ustabile mennesker i 170 når man holder samme hastighet selv.

 

Når det er sagt vil jeg også kommentere at du ikke visste at du lå i 170, og det syns jeg hørtes rart ut. At du trodde du kjørte litt saktere er jo normalt, men det er ganske langt fra 120 til 170. Selv kjørte jeg en Mercedes 560 SEC, og det var en ganske annen bil enn V40-en jeg hadde selv på den tiden Men jeg visste hele tiden hvor fort jeg kjørte for det. Rett foran rattet finnes en innretning for beregning av hastigheten på bilen, kalt speedometer. Tallene viser hastigheten målt i kilometer per time, og hastigheten man holder vises av hvor nålen befinner seg i skiven. Min oppfordring (dog noe flåsete), er å følge med på speedometeret når man kjører uvante biler. Da kan man unngå bøter, i den grad man vil det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår