Insty Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Jeg søkte, men fant ikke et lignende emne. Jeg skal snart ha oppkjøring, men er helt grønn på småtekniske ting. Jeg vet at teoridelen på oppkjøring ikke teller så mye, men den kan slå negativt ut hvis jeg får en eller to fillefeil på de 40-50 minuttene en oppkjøring varer. Det dere skal gjøre her er å skrive hva dere fikk på teoridelen på oppkjøringen, og hvordan dere gjennomførte den. Takker på forhånd =) Siter Jeg er n00b. ------------------------------------------ Insty kjører nå Nissan 100 NX '91 Insty har hatt Peugeot 405 '94 [Krasjet] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Teoridel på oppkjøringen? eneste jeg hadde på oppkjøringen var et teknisk spørsmål før vi kjørte... Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Møtte opp på BT, jeg ble igjen i skolebilen... Sensor kom ut til meg, satte seg inn. Hilste på hverandre, stillte inn speil og sete, kjørte i en halvtime.. voila' fikk lappen. Teoridelen teller ikke møkk om du kjører uten kritiske feil. Men jeg ville ha lært meg litt om bremsekrav og døtid på ratt. Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insty Skrevet September 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Jasså? "Alle" i klassen min har fått en enkel teorioppgave i starten. F.eks sjekke lufttrykk og dekkdimensjon, sjekke olje og sånne simple ting. Jeg ville bare skaffe meg en oversikt, og en enkel forklaring på hvordan ting gjennomføres. Jeg vet jo ikke alle disse oppgavene, så kan plutselig bli overrasket og bli helt grønn. Siter Jeg er n00b. ------------------------------------------ Insty kjører nå Nissan 100 NX '91 Insty har hatt Peugeot 405 '94 [Krasjet] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ezo Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Jeg ble spurt om hvordan jeg kan sjekke om bremseservoen (som hun kallte det)/bremsekraftforsterkeren virket. Jeg hadde ikke peiling der og da, fordi jeg skjønte ikke hva hun mente med bremseservo. Og fikk etter 3-4tips fra sensor det til. Jeg kjørte veldig tvilsomt under oppkjøring, og fikk lappen "under tvil". Du går gjennom det sammen med kjørelærer de timene før oppkjøring, ellers er det bare å spørre læreren din, så får du med deg alt du trenger. Tror du kvinnfolka der ute som bare tenker på klær og sminke har noe peil på bil? De klarer fortsatt å ta lappen, gjelder bare å huske det kjørelæreren din har fortalt deg, så går det bra. Siter [ ]'02 Impreza WRX [x]'83 Starlet KP61 [x]'98 Impreza GT [x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Det er bare noen ganger de går over det tekniske, men det varierer 'kanskje' fra by til by. Uansett, så er det bremser, lys og oljesjekk det går på. Motoren går de egentlig over sammen med deg, men de spør om døgangen på pedalen (2/3 av pedal inn = skal gi utslag) og bremselengde. Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insty Skrevet September 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Jeg har ikke flere kjøretimer før oppkjøring. Lærer har ikke sagt noe om dette. Hvordan sjekker man bremsekraftforsterker? Hva er de ute etter når de spør om lys? Skal jeg bare slå på lys og sjekke at alt funker? Siter Jeg er n00b. ------------------------------------------ Insty kjører nå Nissan 100 NX '91 Insty har hatt Peugeot 405 '94 [Krasjet] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evil-twim Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Når de spør etter lys så er det om alle lys fungerer. Det riktige er vel å be sensor gå ut å se om lysene fungerer når du blinker og bremser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Man spør bare om han kan sjekke bremselysene. Alle de andre lysene sjekker du selv. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Det evil twin sa, og at reflektor er i orden, lysa er stillt riktig, men det blir vel gjennomgang opplegg igjen. Bare les godt på bremsekrav og om 'Mekanikk' delen i teoriboka. (Hvordan bilen fungerer) Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 Man spør bare om han kan sjekke bremselysene. Alle de andre lysene sjekker du selv. Ryggelysa da? :) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 Jeg har ikke flere kjøretimer før oppkjøring. Lærer har ikke sagt noe om dette. Hvordan sjekker man bremsekraftforsterker? Hva er de ute etter når de spør om lys? Skal jeg bare slå på lys og sjekke at alt funker? For å sjekke om bremsekraftforsterkeren fungerer, setter du deg inn i bilen og trykker bremsepedalen hardt inn 4-5 ganger, til du nesten ikke får trykket den lenger inn. Så starter du bilen. Du vil da kjenne at bremsepedalen synker inn, og kan konstatere at bremsekraftforsterkeren fungerer. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insty Skrevet September 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 Og hva skjer om f.eks noen av lysene ikke virker? haha. Det hadde vært en kjekk situasjon. Selv om det skjer en av en million ganger. Siter Jeg er n00b. ------------------------------------------ Insty kjører nå Nissan 100 NX '91 Insty har hatt Peugeot 405 '94 [Krasjet] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 Og hva skjer om f.eks noen av lysene ikke virker? haha. Det hadde vært en kjekk situasjon. Selv om det skjer en av en million ganger. Du får fortsatt kjøre, så lenge du ikke kjører helt uten lys. Fører av kjøretøyet har ansvar for at bilen er i forsvarlig stand under kjøring. Det er eiers ansvar at den er i forskriftsmessig stand... Men det er sikkert en kjip situasjon når man står der på oppkjøringa :) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 det beste er å ha en oppvarmingstime RETT før oppkjøring. der du og kjørelæreren din varmer opp litt og får litt flyt i kjøringa. der kan du også be han om at dere skal gå igjennom den tekniske delen. her i krsand, får så godt som alle spm om det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg