Gå til innhold

Motoren jager på tungang...

Ranger emnet

Brandtenborg

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva som må gjøres for å fikse "jagingen" på tungangen? Det er en Audi 100 2,2E/5E.

Et annet problem er at når motoren er varm og jeg slipper gassen, nøkker det noe forferdelig i bilen....

Har det en sammenheng med hveanfre, eller er det to forskellige problemer?

Takk for seriøse tips! :)

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Brandtenborg

Noen som vet hva som må gjøres for å fikse "jagingen" på tungangen? Det er en Audi 100 2,2E/5E.

Et annet problem er at når motoren er varm og jeg slipper gassen, nøkker det noe forferdelig i bilen....

Har det en sammenheng med hveanfre, eller er det to forskellige problemer?

Takk for seriøse tips! :)

sjekk co tallet ditt kan hende at den ligger litt høyt.

DOFFEN

Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris)

Har også mye deler til golf 1 og golf 2,

hvis noen trenger så er det bare og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

Du har sikkert Bosch K-Jetronic innprøtning? Isåfall har vi 2 sikkert samme problemet. Min jager også noe fryktelig på tomgang, men bare når den er kald!

Samme problem men omvendt! Hehe! Jeg har det når den er varm...

Vet ikke hva slags motor jeg har, jeg.. Legger ved et bilde. Det er i allefall en 2,2E/5E. Litt dårlig bilde..

post-1858-13804852479031_thumb.jpg

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta startgass test Trond. Spray rundt alle steder der du har bensin/luft tilførsel, hvor det egentlig skal være tett. Ruser den eller syker den brått da så har du funnet ut om det er lekkasje/falskluft. Husk bare å ikke spay vildt rundt.....ta et sted av gangen... Kan også være en vakumslange som ikke sitter. Da vil den også oppføre seg slik. Lenge sia sist forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider