Gå til innhold

hva bør handles får å delta i db drag?

Ranger emnet

biffen071278

Anbefalte innlegg

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

var den klassen jeg tenkte på ja. så rms w har ikke noe å si for hvor høyt et element spiller? litt usikker på hva jeg skal se etter. følsomhet?

klasseinndelingene går vel bare på hvor mange forsterekere og subber man har? alt annet teller ikke med?

Mini Street 15 – (Fri størrelse og fritt antall basshøyttalere, fritt antall forstekere, maks 15 000,- kr for basshøyttalere og forsterkere.)

Reglene sier at du kan ha max ett batteri og at kassen må være i "bagasjerommet".

Selvfølgelig betyr det noe hvor mange watt et element får, men selve installasjonen kan bety mer enn forskjellen fra 1000 til 10000 W...

Bilen har også MYE å si!

Følsomhet går ikke an å sammenligne siden forskjellige produsenter oppgir denne på forskjellige måter. Det er bare 1W/1m som gjelder.

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser vel ut til at det blir street A da. men må jo muligens ha nytt batteri til bilen snart uansett så da får vi se om ikke jeg flesker til med ett skikkelig ett:)

men hvis jeg har et skikkelig batteri har en kondensator noe for seg da?

og er en strømkabel en strømkabel? har kikket på den på 50mm på morel.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tviler.. hva kan lignende være? :p eneste grunnen til at den blir fjerna er at det er for enkelt å begynne å krangle der.. med pakkepriser osv :)

Er jo egentlig ikke noe som er mulig å krangle på... Veil priser er veil priser, ikke pakkepriser.

Men forstår at det sikkert ikke er alle som skjønner det.

Trodde vi gjorde dette for å ha det gøy? Ikke for å krangle...

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser vel ut til at det blir street A da. men må jo muligens ha nytt batteri til bilen snart uansett så da får vi se om ikke jeg flesker til med ett skikkelig ett:)

men hvis jeg har et skikkelig batteri har en kondensator noe for seg da?

og er en strømkabel en strømkabel? har kikket på den på 50mm på morel.no

Ja, men en på 1F som er max lovlig hjelper lite...

Elektrisk sett er en strømkabel en strømkabel ja :)

Men noen er ikke så enkle å ha med å gjøre fordi de blir stive om de har få kordeller/ledere.

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får vel uansett selge den jeg har... er på 1.2f hehe. men er batteri og kabel som handles først tenker jeg..

hva betyr egentlig 1W/1m ?

1W/1m er regelen for effektivitet. Oppgis i dB.

Sier hvor høyt et element spiller med 1 W.

Likevel er det ikke helt lett å sammenligne, siden frekvensresponsen ikke er helt lineær... Det betyr at om et element har 90 dB effektivitet, kan det hende at det ligger nede ved 85 dB ved 50 Hz!

Frekvensresponsen bør sjekkes.

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holder det med en kabel på 50mm el bør jeg legge en til på 35mm til monoblokka ved siden av den jeg har nå på 25mm?

å når det gjelder element er dette http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=10180&PHPSESSID=77de733a35dc8fab9dc6d5b2a08f311c

lettere å spile høyt med enn dette?

http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=17095&PHPSESSID=77de733a35dc8fab9dc6d5b2a08f311c

hvis jeg har forstått riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holder det med en kabel på 50mm el bør jeg legge en til på 35mm til monoblokka ved siden av den jeg har nå på 25mm?

å når det gjelder element er dette http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=10180&PHPSESSID=77de733a35dc8fab9dc6d5b2a08f311c

lettere å spile høyt med enn dette?

http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=17095&PHPSESSID=77de733a35dc8fab9dc6d5b2a08f311c

hvis jeg har forstått riktig?

50mm2 e fint :)

Ja!

Triplex har effektivitet på 90 dB ut ifra oppgitt følsomhet, mens GZ'en har 86,6 dB.

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke værst. godt jeg får noe inn:) er dette cadence elementet f.eks noe å satse på da?

https://bilstereo.secure.flexiweb.no/productview/19393301/

Litt nølende der... Vet ikke om den nye utgaven er like lettdreven som den gamle.

Kan forklare litt til siden du har fått med deg litt allerede :)

Denne er oppgitt til 95 dB ved 2,83V/1m.

Siden elementet har 2 stk 2 Ohm spoler bruker de parallell = 1 Ohm når de oppgir følsomheten.

2,83V i 1 Ohm blir 8 W.

Forskjellen i dB på 1 W og 8 W er 9 dB siden dobling av effekt fører til 3 dB økning.

Dermed ender denne på 86 dB, mens den gamle hadde 90 dB effektivitet.

Ulempen med det gamle er at det er vanskelig å få mye effekt i 4 Ohm...

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider