Gå til innhold

Hvor høyt ladetrykk takler original sprutet?

Ranger emnet


rdank

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er det noen som VET hvor mye trykk jeg kan kjøre på originalsprutet i min 745. Det er en -89 B230FT med LH-2,2 og EZ-K tenning. Original bensinpumpe og dyser, men med just regulator. Turboen er en turbonetics T3/T4 på en Sten Parner blokk og innmat. Kjører i dag på ca en bar, men er redd bensinen ikke rekker til stort mer + at tenningen ikke retarderer nok under høyt trykk.

 

Lada en gang 1,7 med originalblokk (feiltagelse) men det gikk ikke særlig bra... 1. stempel gjennom blokka og råden gjennom bunnpanna samt knekt aggregat-aksling og splitta blokk :)

Volvo 745 TIC

Chevrolet Corvette 1973

Kawasaki 750 H2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic men… Billig og bra butikk som selger bredbåndslambda:

http://www.diyautotune.com/catalog/innovate-digital-wideband-controller-with-sensor-p-41.html?osCsid=ba6babd44800eaa0c8835f8009e00cbb

 

Har en MS på vei med lambda og skal kjøre EDIS 4 på tenning, men før det er på plass (i vinter) vil jeg ta ut det jeg kan foreløpig. Dessuten hjelper ikke bredb.lambda meg til å bakke tenningen på høyt trykk…

 

Bør vel legge til at jeg også bruker 1,5mm skjær-toppakning så kompen er nok litt lavere enn original, men jeg har aldri regnet den ut. Dette er opprinnelig en 165 hk motor med kat. Nå uten kat og 3” rør.

 

Jeg vet det finnes folk her på forumet som har kunnskap til å uttale seg om dette! :)

Volvo 745 TIC

Chevrolet Corvette 1973

Kawasaki 750 H2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten chip bør du ikke gå noe særlig høyere! det du kan gjøre, er å bytte til noen dyser om er littegrann større, men som tåler å operere på høyere trykk enn orginalt, og en 1:1.2 evt 1:1.4 btr.. bør ikke gasse trykke for høyt opp på org dysene, når trykket øker, ødelegger en sprutbildet, og i værste fall ender det med at det dråper seg, da er du ute å sykler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!

 

Du mener altså at det er mangelen på bensin som er det største problemet?

Kommer nok snart en pumpe fra KRB. Har noen 270 dyser fra cosworth liggende og en justerbar regulator.

 

Hva med tenninga? Hvor langt henger den med?

 

Prøvde en gang å få tak i chip, men det ble da påstått at det ikke ble laget til denne ECU`en.

Volvo 745 TIC

Chevrolet Corvette 1973

Kawasaki 750 H2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår