Gå til innhold

Splints Corrado R60 prosjekt

Ranger emnet


Splint

Anbefalte innlegg

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Har fått tak i en Turbokonvertert Corrado G60 som jeg skal hente i Stavanger i helgen. Karen som har hatt den tidligere har kjørt med fritt ladetrykk, og.. ja.. resten er historie. Et av stemplene i maskineriet er brent, så satser ikke på at det er mulig å kjøre den tilbake til Bergen.

 

Noen av dere som vet å frakte biler billig over et lite stykke Norge? Har sett på ymse prislister hos frakteselskap, men ser at det kommer på rundt 5-6 laken + drivstoff få få den fraktet oppover.

 

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Liten update med noen bilder og greier.

 

150753.jpeg

Her står gliset klar for å hives på bukk

 

150757.jpeg

Maskineriet i sin helhet.

 

150759.jpeg

Registerreimbytte

 

150767.jpeg

Demonterte ratt og drit for å få ut speedometeret. Har byttet ut LED lampene som stod i originalt, med blå.

 

150760.jpeg

Delebil

 

150761.jpeg

Delebil, motorrom

 

150762.jpeg

Turbo

 

150763.jpeg

Motorrom, delebilen

 

150764.jpeg

Inni deledriten. Legg merke til den koselige turbotrykksmåleren ved girspaka

 

150765.jpeg

Front

 

 

Fått bilen tilbake etter en god stund stående i garasje hos en kamerat av meg. Byttet bærearmer bak, foringer bak, laget nye bremserør overalt, nye calippere bak, skiver og klosser, servoreim, registerreim osv osv.. Mye greier er blitt byttet nå før EU kontroll. Får bare se om jeg kommer igjennom!

 

Har også slengt ut et par bilder av delebilen jeg skal hente. Blir vel fraktet opp til Bergen om et par uker.

 

Han som hadde den før meg sa han fant en "rund ting" i bunnpannen. Kan dette kanskje være et ventilsete? Blitt kjørt for hardt. Tror kanskje maskinen har fått ventilflyt, og bare slitnet totalt. Håper det ikke er for mye jobb å kanskje få maskinen i orden. Det hadde jo vært til det beste =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler sterkt på at et ventilsete kan komme seg ned i bunnpanna.

Selger du deler fra delebilen?

 

Ja, nei jeg vet ikke. Var bare slik eieren beskrev det til meg. En rund sak som lå i bunnpanna.

 

Kan hende det ryker noen deler fra denne ja. Kan komme tilbake til det når jeg faktisk får bilen opp hit =)

 

å? en bil til? bortskjemt du mr. splint.

 

Bra du har fått ordna R60´n.

Mye som ble gjort ja tydeligvis.

 

Denne runde tingen som ble funnet i bunnpanna....det var vel ikke sugsilen for oljerøret?

 

Jeg er rett og slett ikke sikker på hva som kan ligge å vake der. Bilen er blitt for hardt kjørt, men ting skjedde ikke med en gang. Var sånn et par uker etter at karen kjørte den for hardt at den begynte å gå og høres ut som en snekke. noen ideer? Er ikke særlig mye som kan havne i bunnpanna bare sånn av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har han pinadøh fått seg en bil te. Hva skal jeg med det?

 

Henta den "nye" turbokonverterte Corradoen i Stavanger i går. Gikk faktisk helt greit å kjøre den hjem, bare man tok det rolig. Bilen går i og for seg godt for bare å kjøre på tre sylindre. Så vil tro det ikke er noe skade på sylinderveggen hvor ene stempelet er rasert. Denne blir nok å se på veien til sommern skal du se! =)

 

Knipset noen bilder nett i stad.

 

 

155818.jpeg

 

155820.jpeg

 

155821.jpeg

 

155823.jpeg

 

155826.jpeg

 

155828.jpeg

 

Bilen var faktisk meget pen i lakken, fant bare pittelitteranne lakkrust nede ved ene kanalen, og og en liten boble under venstre baklykt! Alt fungerer, utenom høyre vindusheis.

 

Ble overasket da spoileren faktisk kom opp når jeg måtte kjøre forbi en trailer på Stord =)

 

Gjort et skikkelig varp her føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår