Gå til innhold

Høytalerkabel ut i dørene?

Ranger emnet

klovnster

Anbefalte innlegg

• 7 months later...

Spretter inn i tråden her med et lite spørsmål. Jeg vurderer å kjøpe pioneer power pack fra bilradiospesialisten http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=2065

Skal også bytte ut høytalerne i front, men har ikke bestemt meg for hvilke enda.

Kommer dette til å bli ett dårlig oppsett i forhold til lydbildet ? Er ikke særlig keen på å mekke høytalere i dørene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suben lignet i alle fall veldig på suben til en kompis av meg. Den spilte nokså bra den, med tanke på at den ikke er så voldsomt kraftig... Men han kjørte den på en kanal på fir-kanaleren en stund, før han gikk opp til to bro-koplede kanaler. Så den ble sprengt! Men vil egentlig se for meg at det var pga. dårlig innspilling da. :) Så derfor vil jeg tro den suben skal være bra nok. Høytalerene skal jeg ikke si noe på, det får noen andre gjøre. ;)

Klovnster: Har du fått ordnet kabelene inn i døra på en bra måte nå? Har du bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde faktisk det i går. Det er en "gummipropp" over hengslene på døren. Jeg skar et tynt lite snitt med en tapet-kniv for å få gjenom ledningen. Det samme gjaødt i kaoseriet, da det er laget til en propp der også. Så kjørte jeg på med noe silikon etterpå for å gjøre det tett. Inne i selve døren, skar jeg et lite snitt i "dempematerialet" (om jeg tørr kalle det for det) og ledningen var vips igjenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slenger meg inn i tråden her med litt nesten off-topic;

Spilleren er jo ofte viktig for å få ren og pen og bra lyd, men har det like mye å si om en kjører lyden via forsterker? Om en kjører høytalere rett på spiller så er det jo greit at lyd høres bra ut, men blir det stor forskjell mellom forskjellige typer spillere (merker og prisklasser) så lenge lyden går via forsterkere?

Om noen klarer å tyde det :P Klovnster? :rolleyes:

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. Ok.. Har en ganske bra spiller nå, en har begynt å tenke på å oppgradere, evt til skjerm, men da må en kjøpe noe bra (og dyrt!) for at det ikke skal bli noe dårligere lydkvalitet da eller? :(

:disco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en toppmodell fra JVC, med alt av finesser og uovertruffen lyd. Byttet den ut med en noname-spiller for å få dvd og touch, og lyden er merkbart dårligere ja... :)

hmm... Har en tidligere toppmodell av Alpine. Den var hvartfall det når jeg kjøpte den, og jeg har krystallklar lyd helt til jeg max´er anlegget. Har lyst på skjerm også, men er ikke spes frista til å putte inn noe og få dårligere lyd av det.. :( Og har heller ikke råd til 10k+ spiller.. så da blir det vel ikke noe..... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, hmm.. var jo noe bedre pris på den.. Men er fortsatt noe dyr! og vil helst ha dobbeldin spiller. Men bruker heller 10k på interiør før jeg bruker det på ny spiller, for lyden den er helt knall som den er :thumb

Men som alltid.. Mye vil ha mer.. å nå vil jeg ha skjerm :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider