Gå til innhold

Gått 244.000km - dumt kjøp?

Ranger emnet

fUzZy^

Anbefalte innlegg

Jeg tror at dette er en bra bil mange km til - hvis den er vedlikeholdt.

Det er en grunn til at slitedelene er byttet og det betyr at den burde gå mye lenger.

Hvis den har service-hefte er det bare bra.

Gå igjennom evt service-hefte.

Hadde jeg kjøpt en sånn bil nå, skulle jeg hatt den på en naf test (koster 500kr) da sier de også hvor mye de syntes bilen er verdt.

Lykke til meg evt kjøp:)

-1987 Bmw e30 "m3", prosjekt

-1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt

-1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest

x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt

x1991 Bmw e36 316 vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

244 000 km er "ingenting" for en slik bil om den er godt vedlikeholdt. Sjekk de tinga som Spiritus Sancti nevner over her, så tror jeg du kan gjøre en god handel på denne her.

Husk bare på om du skal ha den en stund og kjører mye, og hvis den da er på 300 store om et par år, KAN det skremme vekk evnt kjøpere av bilen din.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte en 540 96 mod som hadde gått 278 000 km. langkjørt. tenkte at det ikke ble så ille, men nå har jeg vel passert 100 000kr på 3 år. alt fra slite deler som nevnt, radiator, girkasse service, antispinn vaier og eksos. også slitt litt med rust, så har byttet bagasjelokk, noen dører og gjort endel omlakkering..

bare til info liksom.. ;) men du verden for noen deilige biler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svakhetene på E39 fra både før og etter '97 er rust i panser,bakluke og problemer med girkassa (automat uten steptronic). Om forrige eier fikk skiftet/lakkert opp panser og bakluke på garanti i sin tid er dette ikke noe å tenke på.

Selv har jeg en 520 ia fra '97,snart gått 220.000, og den går som ei klokke. Der er riktignok garantiting tatt for flere år siden (rust og girkasse) men sjekk om du kan prute ned prisen litt, jeg ga 80 for min,og da var den gått 207...

Bayer til folket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg fyre på ett bål nå å si; derfor man kjører bil med stjerne?

En såpass dyr bil burde knapt være innkjørt etter den km. standen. Hvis slitedela er bytta nylig er det jo pluss, NAF testen er uvurderlig mye verdt, og lykke til med kjøp av pen bil;)

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg fyre på ett bål nå å si; derfor man kjører bil med stjerne?

En såpass dyr bil burde knapt være innkjørt etter den km. standen. Hvis slitedela er bytta nylig er det jo pluss, NAF testen er uvurderlig mye verdt, og lykke til med kjøp av pen bil;)

fysjom! Stjerne i grillen,du..!

Sant at BMW hadde litt problemer med rust,grunnet en produksjonsfeil ved panser og bakluker,men de skiftet dem og lakket dem på garanti i mange år.

Mercesdes har jo hatt sine,eh, -pussigheter- de også.. ;)

Bayer til folket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider