slitenvolvo Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 Temp-måleren på 740n min med yazaki instrument har fått det for seg å ikke ville være med helt fra oppstarten. Den sitter fast på kald, og med mindre jeg knipser borti instrumentpanelet rett over viseren, så blir den liggende der. Når jeg får løsnet den, spretter den umiddelbart opp til riktig temperatur. Noen forslag til fiks, eller må jeg bytte? EDIT: Hadde på litt crc 5-56, ser ut til å ha fikset problemet. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Blei tatt av latskapen når du la ut tråden ja sia du fant det ut sjøl:watchout Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Oktober 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Blei tatt av latskapen når du la ut tråden ja sia du fant det ut sjøl:watchout Jeg vet ikke om jeg skjønte hva du skrev, men det var en veldig fin smiley. Trodde først at det var en elektrisk feil, og derfor innlegget. Etter å ha funnet ut av feilen, tenkte jeg at jeg skulle skrive det her på forumet, slik at andre forumbrukere kunne lettere finne ut av problemet i ettertid. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfy Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Så kommer jeg med et dumt spørsmål da.. Min temp måler slutter å fungere når motoren begynner å bli varm. Den stiger som vanlig sakte opp, så detter den ned og er død, før den kommer midt på.. Vil det da hjelpe og spraye litt? Hvor sitter egentlig temp. sensoren? Har en b230k. Siter 1998 Opel Omega 2,5 V6 1988 Volvo 740-Solgt 1987 Volkswagen Golf-Solgt Fartsgrenser er veiledende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Oktober 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Nåla på min temp-måler satte seg, tydeligvis, fysisk fast, derfor hjalp det å spraye. Tviler på at det gir deg noe. Temp-sensoren sitter i toppen, under innsuget mellom 1ste og 2re sylinder. Men, på ren intuisjon, vil jeg tippe at det er selve instrumentet som feiler. Kanskje lurt å se over alle loddepunkter og skruer på instrumentpanelet. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Så kommer jeg med et dumt spørsmål da..Min temp måler slutter å fungere når motoren begynner å bli varm. Den stiger som vanlig sakte opp, så detter den ned og er død, før den kommer midt på.. Vil det da hjelpe og spraye litt? Hvor sitter egentlig temp. sensoren? Har en b230k. Sikkert dårlige loddinger på print til tempinstrument. Kontakt når det er kaldt og ved litt varme i bilen så blir kotakten borte Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfy Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Har åpna og sett på instrumentet. Er bytta en gang allerede av forrige eier. Ser greit ut for meg, men jeg er ikke noe ekspert da. Men er dårlig kontakt til instrumentlyset. Ser ut som det har vært tilløp til brann der. Tror jeg bare skal prøve å bytte til et annet speedo. Men skal sjekke sensoren først, bare så det er gjort. Siter 1998 Opel Omega 2,5 V6 1988 Volvo 740-Solgt 1987 Volkswagen Golf-Solgt Fartsgrenser er veiledende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet Oktober 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 Er vel snarere regel enn unntak at det er noe kødd med 740 instrumenter... Hehe.... Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.