Gå til innhold

Vanntempmåler som "henger"

Ranger emnet


slitenvolvo

Anbefalte innlegg

Temp-måleren på 740n min med yazaki instrument har fått det for seg å ikke ville være med helt fra oppstarten. Den sitter fast på kald, og med mindre jeg knipser borti instrumentpanelet rett over viseren, så blir den liggende der. Når jeg får løsnet den, spretter den umiddelbart opp til riktig temperatur.

 

Noen forslag til fiks, eller må jeg bytte?

 

EDIT:

Hadde på litt crc 5-56, ser ut til å ha fikset problemet.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei tatt av latskapen når du la ut tråden ja sia du fant det ut sjøl:watchout

 

Jeg vet ikke om jeg skjønte hva du skrev, men det var en veldig fin smiley.

 

Trodde først at det var en elektrisk feil, og derfor innlegget. Etter å ha funnet ut av feilen, tenkte jeg at jeg skulle skrive det her på forumet, slik at andre forumbrukere kunne lettere finne ut av problemet i ettertid.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kommer jeg med et dumt spørsmål da..

Min temp måler slutter å fungere når motoren begynner å bli varm. Den stiger som vanlig sakte opp, så detter den ned og er død, før den kommer midt på.. Vil det da hjelpe og spraye litt? Hvor sitter egentlig temp. sensoren? Har en b230k.

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåla på min temp-måler satte seg, tydeligvis, fysisk fast, derfor hjalp det å spraye. Tviler på at det gir deg noe.

 

Temp-sensoren sitter i toppen, under innsuget mellom 1ste og 2re sylinder. Men, på ren intuisjon, vil jeg tippe at det er selve instrumentet som feiler. Kanskje lurt å se over alle loddepunkter og skruer på instrumentpanelet.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kommer jeg med et dumt spørsmål da..

Min temp måler slutter å fungere når motoren begynner å bli varm. Den stiger som vanlig sakte opp, så detter den ned og er død, før den kommer midt på.. Vil det da hjelpe og spraye litt? Hvor sitter egentlig temp. sensoren? Har en b230k.

 

Sikkert dårlige loddinger på print til tempinstrument. Kontakt når det er kaldt og ved litt varme i bilen så blir kotakten borte

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har åpna og sett på instrumentet. Er bytta en gang allerede av forrige eier. Ser greit ut for meg, men jeg er ikke noe ekspert da. Men er dårlig kontakt til instrumentlyset. Ser ut som det har vært tilløp til brann der. Tror jeg bare skal prøve å bytte til et annet speedo. Men skal sjekke sensoren først, bare så det er gjort.

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår