Gå til innhold

Bilen har blitt USA kjendiss...

Ranger emnet


Era

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg jobber med salg og har ansvaret for ny brosjyre/prisliste hvert år. Ofte har jeg funnet bilder på nettet som er fristende å bruke, men dette svært er strengt hvis bildene skal brukes i forretningsøyemed. Du har etter all sannsynslighet krav på en erstatning her.

Hvis en advokat blir for dyr, ta heller etpar telefoner til noen reklamebyråer. Det er ihvertfall velkjente problemstillinger for de.

 

Bilder fra nettet kan brukes fritt dersom det ikke er i forretningsøyemed.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan en advokat koste?

 

Jeg har ikke så mye greie på det-,

men jeg drev antirustverksted tidligere. Vi antirustbehandlet biler med Tectyl. Tectyl er et registrert varemerke - og så oppdaget vi en liten annonse i lokalavisa her nede at noen hadde rykket inn en annonse der det stod at ".....vi tectylerer bilen deres med olje..." osv....

Denne lille "glippen" gjorde at han som satte inn annonsa fikk en så hard smekk på fingrene at han faktisk FINANSIERTE HELE årsmøtet for Tectyl-kjeden i Norge - det kostet han 20-30.000,- kroner.

Jeg kjenner ikke detaljene i saken, men akkurat dette ble fortalt på årsmøtet.

 

Nå hadde Valvoline både penger og makta til å kjøre over fyren med sitt apparat, - men det viste seg at uvitenhet kan bli dyrt.

 

Det KAN være penger å hente her..... Og særlig om bilnumret ditt vises på koppen skulle jeg tro.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hot Rod

Jeg jobber med salg og har ansvaret for ny brosjyre/prisliste hvert år. Ofte har jeg funnet bilder på nettet som er fristende å bruke, men dette svært er strengt hvis bildene skal brukes i forretningsøyemed. Du har etter all sannsynslighet krav på en erstatning her.

Hvis en advokat blir for dyr, ta heller etpar telefoner til noen reklamebyråer. Det er ihvertfall velkjente problemstillinger for de.

 

Bilder fra nettet kan brukes fritt dersom det ikke er i forretningsøyemed.

 

Har gravd litt i det og finne ut det samme som du skriver.

 

Han beklager seg dypt og masse bla bla men fakta er at han ikke har tatt de av ebay enda og har flere andre kopper der også.

Han sier han tar bilde av die cast biler og bruker de kikka på koppene og det stemmer ikke bildet er for detlajert.

 

Problemet med at fikk når han brukte bilde av min bil er at det er eneste i verden som ser akkurat sån ut da jeg har customisert/bygget om masse for kaross hånd.

F.eks: fornt fanger fra 4Runner, hånd laga nedre leppe/spoiler under fanger, hånd laga kanal skjørter, hånd laga roll pan bak, Mazda 626 dørhåndtak +++ alt kaross mods i stål.

 

Han innrømmer at han har brukt bilde fra web kompiss Bob http://www.v8monza.com og påstår at han ikke hat fått solgt noe kopper.

De fleste og mest die hard Vega og Monza fan i US kjenner jeg via nettsiden til Bob som har over 1000 registrerte medlemmer og de vet han har rappa bildet.

 

Han har tilbydt seg og sende meg to kopper inkludert den han sier han "prøvde" og selge.

 

Tjene penger på det tviler jeg vel på jeg kommer til og gjøre men to kopper er vel lite har mange venner serru :D

 

Vi får se hva neste kapittel i saken bringer.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv en dyr advokat koster vel rundt 5-600kr/time?

Hva med "juss bussen?" En gjeng juss-studenter som tilbyr tjenestene sine gratis?

 

Det beste hadde jo vært en amerikansk advokat som kjenner amerikanske forhold. Søk litt på nettet. Finnes sikker noen forbruker-rettighets sider i USA. Eller online-advokater. Husk, det er masse fattigfolk der borte.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

Nå er vi enige om kaffe kopp saken.

 

Gadd ikke og lage masse pes jeg får kopper jeg kan gi bort og han får lov og bruke bilde på koppene og selge de.

 

Så da er jeg fornøyd men ikke rik...

 

Era

 

Hadde gjort det samme.. Er vel egentlig ikke no vits i å lage masse bråk rundt det, er jo bare kult at det selges kaffe kopper med bilde av bilen din på da....

Mange får du a? Kan jeg kjøpe en av deg? :D :D :D

242 V8

 

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboKnut

eeeeh, unnskyld uvitenheten,

- men hva er Roll-pan ??

 

Fra en anna tråd..

 

Originally posted by Kid-A

Rollpan:

Erstatt støtfangeren og den stygge kanten under baklemmen med en mykt rundet (rullet=rolled) plate som danner en pen kurve fra den stående baklemmen til understellet.

Svært vanlig på customisering av pickups i USA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Air 63

 

Hadde gjort det samme.. Er vel egentlig ikke no vits i å lage masse bråk rundt det, er jo bare kult at det selges kaffe kopper med bilde av bilen din på da....

Mange får du a? Kan jeg kjøpe en av deg? :D :D :D

 

Det er mange som hjelper til med detta prosjektet så de koppane jeg får skal jeg gi bort til de som har hjulet til mest.

Sorry.

 

Men de kan kjøpes av han fyren da for $7.99 pluss frakt.

 

Fikk masert torpedoveggen med det lille justeringverktøyet i helga så nå blirre god plass hehe

Så har ny tannstang blitt innskaffet og får ny plassering.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår