Gå til innhold

Chippet LH2.4, eller datasprut?

Ranger emnet

Sailorboy

Anbefalte innlegg

Har en elektromotive sprut liganes. Følger med programvare, lambda, og triggersensor. Er bare å bruke originalt ledningsnett og skjøte kabler. Sprutet er mappa til en Cosworth så må nok mappes om men kan bruke originale sensorer og dyser og hele driten på 240. Motronic ledningsnett ønskes kjøpt! Trenger ikke det som er på motoren, bare det som kommer etter kontaktene. Ring, send sms eller PM! 93293545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvorfor mener dere det blir så ustabilt?...

vet mange sier det men kan dere statfeste at det blir ustabilt?..

lurt å kjøre med breibåndslamda så du er sikker på at du har nok suppe til en hver tid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt man kan få datasprut får rundt 3000kr. Synes det er rimelig. Men har ikke prøvd datasprut selv.

Datasprut er rett og slett gøy :) når det funker ;)

Det jeg liker nesten aller best er at man kan peke akkurat på hva som er galt, bare ved å se kjapt over.

Men du kan få ferdig MS for 3000kr, men for å ha mulighet for å mappe noe som er brukbart å kjøre med, så må man også ha en bredbåndslambda. Og med controller (funker ikke uten) så koster disse 2000kr.. Og da nærmer man seg fort andre priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datasprut er rett og slett gøy :) når det funker ;)

Det jeg liker nesten aller best er at man kan peke akkurat på hva som er galt, bare ved å se kjapt over.

Men du kan få ferdig MS for 3000kr, men for å ha mulighet for å mappe noe som er brukbart å kjøre med, så må man også ha en bredbåndslambda. Og med controller (funker ikke uten) så koster disse 2000kr.. Og da nærmer man seg fort andre priser.

Tja... må jo uansett merke sprut ha bredbåndslamda... Så den prisen kommer jo i tillegg til alle typer! :D

Fått liv i msen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gidde nåken å nevna ett "rimeligt" sprut eller?

har liksom...null peiling:P

Megasquirt er nok det rimeligste du får. Og er stabilt og pålitelig! Har egentlig ikke noen betenkeligheter med å bruke dette på en godt påkostet motor! Sålenge det er satt sammen riktig og justert rett!

Har faktisk hatt mere feil på de dyrere sprutene jeg selv har hatt, en med min egen megasquirt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jess

så ette kossen eg har sjønt, så er det Megasquirt som er, "rimelig" og funker som bare faen?

bredbåndslambda driter eg i , trenge ikkje det i sprute...kjører innovative bredbåndslambda eg:)(A)

noen som vill anbefale meg ett spessielt oppsett? evt. link til leverandør osv?

Mvh Sølve Mortveit

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jess

så ette kossen eg har sjønt, så er det Megasquirt som er, "rimelig" og funker som bare faen?

bredbåndslambda driter eg i , trenge ikkje det i sprute...kjører innovative bredbåndslambda eg:)(A)

noen som vill anbefale meg ett spessielt oppsett? evt. link til leverandør osv?

Min beste erfaring er sett fra DIYAUTOTUNE. rask levering og god service! Garantert best kvalitet på byggesett også!

MS2 er etter min mening det beste å bruke på volvo! Men fins sikkert flere meneinger der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal det være noe som helst prolem å bruke det på en sugemotor? Fungerer det på en turbomotor så fungerer det nok på sugemotor også!

Det var det jeg lurte på da. Men ingen som veit noe mere enn at det "fungerer sikkert"? ingen som har prøvd?

Kanskje dumme spørsmål men har lite peiling på sprut så derfor jeg spør.

Men hvilken sprut er det som også styrer tenning da?

Må vel lønne seg å gå for et med det...? Får man jo i tilegg fordeler som en mjuk turtallsperre i steden for at det skal brå-butte, justert fortenning og separate coiler, eller er det helt feil tenkt?

Hilsen Jonas.

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider