Gå til innhold

volvo@gutten. boble 1200 renovering

Ranger emnet

volvo@gutten

Anbefalte innlegg

ja jeg har da byttet til meg en vw boble 1200 1964 moddel.

planer for den jeg har er å fjerne all rusta . og få den så strøken og orginal som mulig untat senk. porsche felger bak og bredda boble felger forran

bilder fra sån den var når jeg henta den.

DSC00318.jpg

S5020506.jpg

S5020505.jpg

og det jeg har gjort med den er å setta på noen lister lykter og fangeren forran. sån den står nå.

mitt363.jpg

mitt362.jpg

mitt361.jpg

mitt359.jpg

og noen bilder av rusta som er på den og det virker som det er samme rusta på andre sida men tiden vil se

mitt354.jpg

mitt352.jpg

motor og intriør

mitt356.jpg

mitt357.jpg

volvo 850.95 bruks prosjekt

volvo 240 GLE.79 prosjekt

volvo 242 L.77 go bil

volvo 142 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detter er bra. men hvis du skal ta all rusta, så burde du for det første ta av alle skjermer også løsne karroseret, for så å løfte det av. det er UTROLIG hvor mye man finner. Enkelte ting er letter å få til også.

Men vær nøye med tilpassing, er ikke alt av repro-deler som passer like bra. (Vet hva jeg snakker om, har boble selv, under restaurering)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,del bobla..Best det!

Men,kan sikkert bli fin denne:)

Savner bobla mi nå må jeg si:( hehe

Si ifra hvis du mangler deler da,har litt liggende.

mangler askebegeret og merket oppå panseret og skjilt lys holder til motor lokk.

volvo 242 L.77 go bil

volvo 142 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detter er bra. men hvis du skal ta all rusta, så burde du for det første ta av alle skjermer også løsne karroseret, for så å løfte det av. det er UTROLIG hvor mye man finner. Enkelte ting er letter å få til også.

Men vær nøye med tilpassing, er ikke alt av repro-deler som passer like bra. (Vet hva jeg snakker om, har boble selv, under restaurering)

lager delene selv jeg vis det ikke er noe litt spesielt da

volvo 242 L.77 go bil

volvo 142 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må løsne alle skruene. Hehe

Ta å løsne de to skruene bak. ta av bakskjermen så ser du di. 1 på hver side.

så tar du å løsner alle som fester kanalen til bånn ca 10 på hver side + 2 på hver side i front av kanalen. Også går du inn i bobla, underbaksete, og løsner skruene som går over tunnelen. Du skjønner det når du ser det. også er det 2 skruer ca 30 cm foran gearspaken. 2 stk.

Så er det vel noe i bagasjen(foran altså). er ikke helt sikker på hvor de er der.

Greit å ta ut motor, lettere å ta av. løsne rattstammen og ledninger, så ikke noe ryker.

Men det stopper nok ikke der. Det er nok et par bolter som ikke jobber med deg, men mot deg. det høres ut som mye, men gud hvor deilig det er å få tatt alt sammen. Hvis du gidder selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ford.pow... er gulvet på en måte 2 delt? ei flate under og ei oppå? for under bilen er det kun bare litt over flate rust men inni er det overflate rust i nesten hele gulvet ser det ut som.

har jo skrudd gammel bil før så veit hvordan det kan vere med meste parten av skruene. men på skruene til skjermen jeg tokk av så var det jo faktisk fett på dem

volvo 242 L.77 go bil

volvo 142 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gulvet skal vel ikke være 2 delt nei..

Er ca 6-8 skruer på hver side under bilen ved kanalen og noen fram og bak,som må løsnes for å dele karosseriet fra understellet.

Askebegeret har jeg,lyset også men det passer ikke din luke.

skal du ha askebegeret?

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

men vis noen er intrisert så selger jeg den for 7000 kvarte gulvet er slipt for overflate rust og grunna + tektyl som blir tørr men prosjektet stopper jeg ikke før den eventuelt er solgt eller jeg finner ut att jeg skal ha den selv.

volvo 242 L.77 go bil

volvo 142 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...