Gå til innhold

Golf 1.8GL med rar tomgang

Ranger emnet


Turboed3

Anbefalte innlegg

Har en Golf 3 1.8GL som høres ut som ei snekke i eksosen når den går på tomgang.. Har bytta alt av tenningsdeler og reimer, men det blei ikke no bedre av det..Bytta den koblinga mellom gasser og innsug også..Brukt startgass for å sjekke etter vakuum-lekkasjer også..Men står helt fast her!..Den kjører helt fint..jevnt drag også..Men skyter i eksosen også..Forslag noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noe tilsvarened på en passat '89 1,8 jeg hadde før. regner med det er samme motor.

Det var et noe sært problem jeg hadde der da. Viste seg at noe inni ventilene hadde gått til helvete(mulig pga feilmontering?;)) som gjorde at den kun gikk på 2-3 sylindre på tomgang. Fungerte som regel når jeg gav på, men ble værre og værre etterhvert. Måtte bytte masse til slutt.

Er vel kanskje ikke det samme du har vil jeg tro...

 

Kan vært noe så flott som toppakning også, uten at jeg skal si det sikkert.

 

Men bør selvfølgelig ikke være så alvorlig.

Forgassern din kan være full av dritt, eller sliten f.eks.

1998 VW Golf IV 1,8 Highline

Solgt 1989 VW Passat GL Sedan 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne på tanken med det med forgasseren jeg også.. Dette er en ABS-motor med Bosch Monotronic (forgasser-lignende) Etter hva jeg veit har aldri den motoren vært åpnet..Å den har bare gått 145K..Noen nevnte noe om et spjeld som pleide å kokse seg igjen på de..? Hvilket spjeld kan det være? Det er heller ikke en ulyd i motoren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne på tanken med det med forgasseren jeg også.. Dette er en ABS-motor med Bosch Monotronic (forgasser-lignende) Etter hva jeg veit har aldri den motoren vært åpnet..Å den har bare gått 145K..Noen nevnte noe om et spjeld som pleide å kokse seg igjen på de..? Hvilket spjeld kan det være? Det er heller ikke en ulyd i motoren..

 

Det er nok samme motoren som jeg hadde ja.

Noe sånt som enpunktsinnsprut. Elektronisk styrt forgasser.

Sitter et spjel under/inni selve gassern. Enkel å ta av den.

Først ta av lokket(3 skruer) som slangen til filterboksen sitter på.

Så er det fire skruer inni der som løsner hele gassern.

Selvfølgelig noen slanger og plugger som må av. Ikke koble dem feil på igjen! (Det gjorde jeg :angry: ) Hoppa og spratt fælt etterpå.

Anyway, kommer ihvertfall enkelt til det spjelet i bunn der om det er samme som jeg hadde. Skader ikke å sjekke :)

1998 VW Golf IV 1,8 Highline

Solgt 1989 VW Passat GL Sedan 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår