buskmann Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 Er det spesielt glatt i rundkjøringer for tida? Jeg har problemer med veigrepet og spinner gjerne på 1., 2. og 3. gir. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdathor Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 er det noe å klage på også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Haha dagens :D Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/148686-trondheim-hvorfor-er-asfalten-sa-glatt-enkelte-plasser.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recaro Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 hmm, tenk deg de lokale volvorånerne kommer inn i rundkjøringa i hundreogsnørrogførti så legger de breiern så det whiner i dekka, svir mer gummi enn ei hore... og når detta blir vått så er det jo som å kjøre på is... btw, du hakke bridgestone dekk? SKal ikke skjære alle bridgestone dekk over en kam, men en del biler jeg har kjørt med bridgestone dekk, har vane for å blir extremt glatte å vått føre :O Siter - "97" Hyndai Coupe, 2.0 140 - "89" modell fotgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Oktober 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Nei, det er Semperit-dekk. Hadde aldri hørt om merket før det stod på bilen da jeg kjøpte den. Tror det er ganske bra dekk, levetiden er ihvertfall bra. Men veivedlikeholdet her er seriøst dårlig. Hjulsporene i veien er så dype, at dekkene slites mer i innerkant enn ytterkant. Jeg har ca 5 mm mønster ytterst og ca 2 mm mønster innerst. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Du mener altså at fordi bilen din har så liten sporvidde at den ikke passer helt nedi hjulsporene så slites innsiden av dekkene dine? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Det er da vel ikke noe spes med at det oppleves glattere når været blir kaldere (og våtere)? kaldt vær = hardere gummi = glattere Hvorfor trodde du at vinterdekk har mykere gummiblanding? Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Oktober 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Jeg overdriver litt, men sånn som dette er veiene. Da er det jo ikke så rart at dekkene slites mye raskere på innsida. Aeomholt: Bør jeg legge om til vinterdekk nå, gir det bedre grep? Kjører piggfritt. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Aeomholt: Bør jeg legge om til vinterdekk nå, gir det bedre grep? Kjører piggfritt. Kommer vel an på dekket også, men i prinsippet vil det jo det. Et vinterdekk er jo ikke spes designet for å gi best grep på asfalt men som et kompromiss mellom slapseføre og holke. Om dine vil gi deg bedre grep er jo bare å prøve å se :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 du driver ikke med slik skrensing i rundkjøringer vel? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 jøsses, så det er vanskelig å tenke over at det er vær på grensa til underkjølt regn nå asså?!...ellers så har du kanskje trimma for mye, så hvis det ikke er noe for deg å spinne 1,2,3 gir så kan du jo feilstille tenninga for å få mindre effekt og mer grep du leiter etter...:iconsm Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 du driver ikke med slik skrensing i rundkjøringer vel? tenker du er sjefen der! :cab Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Spinner over alt jeg. Spinner i 1ste, 2re og 3je ved å gi flat fjøl, uansett turtall, bare det er vått. Spinner i fjerde om jeg gir på litt i en sving. Er rimelig irriterede når jeg kommer i akselerasjonsfeltet på motorveien. Har to år gamle, uherjede dekk, med masse mønsterdybde. Er riktignok helårsdekk, men men. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Spinner over alt jeg. Spinner i 1ste, 2re og 3je ved å gi flat fjøl, uansett turtall, bare det er vått. Spinner i fjerde om jeg gir på litt i en sving. Er rimelig irriterede når jeg kommer i akselerasjonsfeltet på motorveien.Har to år gamle, uherjede dekk, med masse mønsterdybde. Er riktignok helårsdekk, men men. rått, det er itteno å henge med huggu for, kan godt bytte dekk?! hehehe hjulslepp er alltid morro.. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg