Gå til innhold

Spinner i rundkjøringene

Ranger emnet

buskmann

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm, tenk deg de lokale volvorånerne kommer inn i rundkjøringa i hundreogsnørrogførti så legger de breiern så det whiner i dekka, svir mer gummi enn ei hore... og når detta blir vått så er det jo som å kjøre på is...

btw, du hakke bridgestone dekk? SKal ikke skjære alle bridgestone dekk over en kam, men en del biler jeg har kjørt med bridgestone dekk, har vane for å blir extremt glatte å vått føre :O

- "97" Hyndai Coupe, 2.0 140

- "89" modell fotgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er Semperit-dekk. Hadde aldri hørt om merket før det stod på bilen da jeg kjøpte den. Tror det er ganske bra dekk, levetiden er ihvertfall bra.

Men veivedlikeholdet her er seriøst dårlig. Hjulsporene i veien er så dype, at dekkene slites mer i innerkant enn ytterkant. Jeg har ca 5 mm mønster ytterst og ca 2 mm mønster innerst.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aeomholt: Bør jeg legge om til vinterdekk nå, gir det bedre grep? Kjører piggfritt.

Kommer vel an på dekket også, men i prinsippet vil det jo det. Et vinterdekk er jo ikke spes designet for å gi best grep på asfalt men som et kompromiss mellom slapseføre og holke. Om dine vil gi deg bedre grep er jo bare å prøve å se :)

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøsses, så det er vanskelig å tenke over at det er vær på grensa til underkjølt regn nå asså?!...ellers så har du kanskje trimma for mye, så hvis det ikke er noe for deg å spinne 1,2,3 gir så kan du jo feilstille tenninga for å få mindre effekt og mer grep du leiter etter...:iconsm

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinner over alt jeg. Spinner i 1ste, 2re og 3je ved å gi flat fjøl, uansett turtall, bare det er vått. Spinner i fjerde om jeg gir på litt i en sving. Er rimelig irriterede når jeg kommer i akselerasjonsfeltet på motorveien.

Har to år gamle, uherjede dekk, med masse mønsterdybde. Er riktignok helårsdekk, men men.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinner over alt jeg. Spinner i 1ste, 2re og 3je ved å gi flat fjøl, uansett turtall, bare det er vått. Spinner i fjerde om jeg gir på litt i en sving. Er rimelig irriterede når jeg kommer i akselerasjonsfeltet på motorveien.

Har to år gamle, uherjede dekk, med masse mønsterdybde. Er riktignok helårsdekk, men men.

rått, det er itteno å henge med huggu for, kan godt bytte dekk?! hehehe hjulslepp er alltid morro..

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider