Sonax Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Spinner over alt jeg. Spinner i 1ste, 2re og 3je ved å gi flat fjøl, uansett turtall, bare det er vått. Spinner i fjerde om jeg gir på litt i en sving. Er rimelig irriterede når jeg kommer i akselerasjonsfeltet på motorveien.Har to år gamle, uherjede dekk, med masse mønsterdybde. Er riktignok helårsdekk, men men. Helårsdekk har hardere gummiblanding enn rompa til ei velldreid hestejente er hard da! Bare se hvordan det går med forsvaret som durer rundt på helårsdekk. Krasj,bom,bang! Dere har rett og slett for mye kraft og hente ut av motoren, spinner ikke mye med 240TD med 72 hester da:thumb Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Oktober 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 OK. Ser ut som løsningen er å legge den i 5. gir og kjøre på tomgang gjennom rundkjøringen. Da blir det myk og fin akselerasjon. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 buskmann: Et lite hint. Gasspedalen er ingen av/på bryter... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Oktober 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Vet det, men har du prøvd å kjøre en turbomotor fra tidlig nittitall? Hvis ikke, så kan jeg fortelle at gasspedalen kun er en veiledning på den akselerasjonen man ønsker om 2-5 sekunder. Så i praksis er gasspedalen en av/på bryter. Full gass til effekten kommer, deretter av gassen for å kunne legge inn neste gir. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Vet det, men har du prøvd å kjøre en turbomotor fra tidlig nittitall? Hvis ikke, så kan jeg fortelle at gasspedalen kun er en veiledning på den akselerasjonen man ønsker om 2-5 sekunder. Så i praksis er gasspedalen en av/på bryter. Full gass til effekten kommer, deretter av gassen for å kunne legge inn neste gir. hvis du sliter med spinning og det tar årevis å få respons på gassen, så kan du like godt legga om dekka i mellomtida;) Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Vet det, men har du prøvd å kjøre en turbomotor fra tidlig nittitall? Har egentlig ikke hatt problemer med å begrense hjulspinn i de turbosaabene og turbovolvoene jeg har kjørt nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Helårsdekk har hardere gummiblanding enn rompa til ei velldreid hestejente er hard da! Nå er vel vanligvis vinterdekk mykere enn sommmerdekk, og helårsdekk, burde derfor, logisk nok, være mykere eller like harde som vanlige sommerdekk. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 prøv å ikke gi gass gjennom rundkjøringa, brems ned, til 20-30 spørs på str og så svinger du uten gass, når du har trillet ut av rundkjøringa så er det bare å gi gass. Kan vel ikke være verre? Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Jippi, husmorsforumet slår til igjen.. Her lærer vi hvordan vi kjører rundkjøring uten hjulspinn.. Hva blir det neste? Oppskrifter på julekaker? Siter -81 Lada 1300S En rullende livsstil -07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car <<=== Stripa, verdens kuleste kattepus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Håper ikke dette er serriøst.. Har kommet så mye rart fra buskmann i det siste, så nå ble jeg veldig usikker.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Jippi, husmorsforumet slår til igjen.. Her lærer vi hvordan vi kjører rundkjøring uten hjulspinn.. Hva blir det neste? Oppskrifter på julekaker? HAHAHAHA, LOL!:roll: Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Pepperkaker; Du trenger; (8+ porsjoner) 150 g meierismør 1 dl sirup 2 dl sukker 1 dl kremfløte ½ ts nellik ½ ts ingefær ½ ts pepper 2 ts kanel 1 ts bakepulver ca. 450 g hvetemel Fremgangsmåte; Smør, sirup og sukker blandes i en kjele. Varmes opp til sukkeret er helt smeltet. Avkjøl blandingen litt. Fløten røres i. Sikt i krydder, bakepulver og det mesteparten av melet. Rør det sammen til en fin jevn deig. La den stå kaldt til dagen etter. Deigen skal eltes i litt mel og kjevles til den er ca. 3 mm tykk. Lag forskjellige figurer med former eller for egenhånd. Stekes gyllenbrune på 175 gr. i ca. 10 min. Avkjøl kakene før du eventuelt pynter dem med melisglasur. Nytern: Når inviterer du til juleverksted? Du har vel allerede snø der nede Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recaro Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Nytern: Når inviterer du til juleverksted? Du har vel allerede snø der nede er det ikke 1 teskje pepper? var det ikke sånn mikkel rev lagde feil kaker.. fordi han tok 1 kilo isteden? Siter - "97" Hyndai Coupe, 2.0 140 - "89" modell fotgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Stakar dere med for lite grep. Jeg synes jeg har for mye jeg. - quattro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Nytern: Når inviterer du til juleverksted? Du har vel allerede snø der nede Hahaha, lollocopter! Joa, skal vi se.. I helga er det bare å møte opp, har kjøpt ku så vi har melk rett fra jura (mmh, boobies). Så folkens, bare møt opp til Erik og Nyterns kakebakejulekulestund!:cook Forresten.. Bygdas eneste rundkjøring må dessverre forseres ved adkomst Nyterns residens, men jeg tenkte vi kunne møtes et stykke før den og kjøre den sammen i kolonne.kiddie Siter -81 Lada 1300S En rullende livsstil -07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car <<=== Stripa, verdens kuleste kattepus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg