Gå til innhold

Spinner i rundkjøringene

Ranger emnet

buskmann

Anbefalte innlegg

Spinner over alt jeg. Spinner i 1ste, 2re og 3je ved å gi flat fjøl, uansett turtall, bare det er vått. Spinner i fjerde om jeg gir på litt i en sving. Er rimelig irriterede når jeg kommer i akselerasjonsfeltet på motorveien.

Har to år gamle, uherjede dekk, med masse mønsterdybde. Er riktignok helårsdekk, men men.

Helårsdekk har hardere gummiblanding enn rompa til ei velldreid hestejente er hard da! Bare se hvordan det går med forsvaret som durer rundt på helårsdekk. Krasj,bom,bang!

Dere har rett og slett for mye kraft og hente ut av motoren, spinner ikke mye med 240TD med 72 hester da:thumb

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vet det, men har du prøvd å kjøre en turbomotor fra tidlig nittitall?

Hvis ikke, så kan jeg fortelle at gasspedalen kun er en veiledning på den akselerasjonen man ønsker om 2-5 sekunder. Så i praksis er gasspedalen en av/på bryter. Full gass til effekten kommer, deretter av gassen for å kunne legge inn neste gir.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det, men har du prøvd å kjøre en turbomotor fra tidlig nittitall?

Hvis ikke, så kan jeg fortelle at gasspedalen kun er en veiledning på den akselerasjonen man ønsker om 2-5 sekunder. Så i praksis er gasspedalen en av/på bryter. Full gass til effekten kommer, deretter av gassen for å kunne legge inn neste gir.

hvis du sliter med spinning og det tar årevis å få respons på gassen, så kan du like godt legga om dekka i mellomtida;)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, husmorsforumet slår til igjen.. Her lærer vi hvordan vi kjører rundkjøring uten hjulspinn.. Hva blir det neste? Oppskrifter på julekaker?

HAHAHAHA, LOL!:roll:

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepperkaker;

Du trenger;

(8+ porsjoner)

150 g meierismør

1 dl sirup

2 dl sukker

1 dl kremfløte

½ ts nellik

½ ts ingefær

½ ts pepper

2 ts kanel

1 ts bakepulver

ca. 450 g hvetemel

Fremgangsmåte;

Smør, sirup og sukker blandes i en kjele. Varmes opp til sukkeret er helt smeltet. Avkjøl blandingen litt.

Fløten røres i. Sikt i krydder, bakepulver og det mesteparten av melet. Rør det sammen til en fin jevn deig. La den stå kaldt til dagen etter.

Deigen skal eltes i litt mel og kjevles til den er

ca. 3 mm tykk. Lag forskjellige figurer med former eller for egenhånd.

Stekes gyllenbrune på 175 gr. i ca. 10 min.

Avkjøl kakene før du eventuelt pynter dem med melisglasur.

Nytern: Når inviterer du til juleverksted? Du har vel allerede snø der nede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytern: Når inviterer du til juleverksted? Du har vel allerede snø der nede

Hahaha, lollocopter!

Joa, skal vi se.. I helga er det bare å møte opp, har kjøpt ku så vi har melk rett fra jura (mmh, boobies). Så folkens, bare møt opp til Erik og Nyterns kakebakejulekulestund!:cook

Forresten.. Bygdas eneste rundkjøring må dessverre forseres ved adkomst Nyterns residens, men jeg tenkte vi kunne møtes et stykke før den og kjøre den sammen i kolonne.kiddie

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider