Gå til innhold

Lekkasje i frontvindu

Ranger emnet

MrTore

Anbefalte innlegg

Hei

Har lekkasje i nedre hjørne på frontruta, noen som har tips til middel jeg skal bruke for å tette ? isåfall presser jeg middelet inn på utsiden av vinduet regner jeg med ?

koster vel flesk å få tatt ut ruta å rengjort der. hvis det er rusthull under der er det vel værre også

Du kan bruke silikon eller sikaflex,bare ta av listen og smør på så setter du bare listen på igjen.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et kjent problem at det ruster hull der ja. Så vil vel ikke løse mye med silikon, bortsett fra at du ikke blir våt på beina :)

Ta ruta på glass-forsikringa, og så fikser du det når ruten likevel er ute...

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knepp av lista og tyt på en tube med rutelim, sikaflex eller silikon hvis det bare er en bruksbil. Koster 39.90,- på kjøkkentema.

Jeg satte i ny rute i 245en her om dagen, og det var(les: er) rustflekk i nedre venstre hjørne på ramma. Jeg gadd ikke annet enn å skrape av lakken og konstatere at det er rust der da bilen bare er en arbeidsdriter og nødbil.

Var litt gjerrig på limet da jeg har planer om å få ut ruta hel når bilen skal hogges, så måtte etterfylle på ett punkt i toppen hvor det kom inn vann.

PS! Ikke løft på ruta med noe verktøy for å komme til med lim/tetning. Sjansen er meget stor for at den sprekker. Bruker du patron og tilhørende pistol får du bra trykk for tyte det innunder kanten.

PPS! Sjekk egenandel før du melder glasskade. Du får ny rute for rett over tusenlappen. Har du masse farger og antenne er både 1.500kr og 2.000kr greit nok å betale i andel.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider