Gå til innhold

Ny bil

Ranger emnet


tjohoi

Anbefalte innlegg

Venter på en ny bil som er bestilt og lurer meg i den forbindelse grønn på hva jeg gjør med tanke på lakk den dagen bilen ruller ut av butikken...

 

Noen sier at man bare skal gå for en god gammeldags polering, mens andre sier Permashine, så ropes det Ditec og Tefcar og gud veit hva som ikke foreslås....og for hvert forslag som kommer blir jeg mer og mer usikker.

 

Hva er det mest fornuftige her ? Har 2 barn som beriver all verdens idrett og prøver å få trent litt selv også, så har ikke veldig mye tid til overs for å stå og kose med bilen...selv om jeg skal ta vare på den så godt jeg kan :-)

 

Noen gode grunner til å velge det ene fremfor det andre her ? Svar mottas med takk, så får jeg se om det vil hjelpe eller forvirre meg så mye at bilen blir avbestilt...hehe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hadde jeg nok tatt den jobben selv da det altid er morro med ny bil, men har du ikke tid er det ofte en grei sak å levere bilen til Ditec feks å få den behandlet, det er ofte billigre å gjøre dette med en gang bilen er ny også da det ikke er så mye korrigerings jobbing de trenger å utføre.

 

Alternativ er å sende den til et Meguiars bilpleie senter å få den shinet og beskyttet der, de gir nok rundt 6 mnd beskyttelse vil jeg mene, mens Ditec har lengere holdbarhet/garanti mot at du lar de "låne" bilen din en gang i året for etterbehandling.

 

Hva som er bra og ikke bra er ikke like lett å skjønne seg på, pga at det i bilpleie bransjen er det like mye "fremmedord" som i en Wella reklame for shampo på tv, og den ene tingen er bedre en den andre osv osv (derfor gjør jeg det selv, da vet jeg hva jeg får/kan forvente)

 

At du blir fornøyd etter en behandling hos en bilpleier mht tefcar, Ditec, MrCap osv er jeg rimelig sikker på, bare hold deg unna enkelte av de bakgårds sjappene mht bilpleie, det er sef mange bra, men desverre mange ikke fult så bra også.....aka 1000,- for "alt" blir litt kinderegg, det er ikke mulig om du skal ha det gjort bra...om du da ikke har flaks, og det tar i alle fall ikke jeg kjangsen på mht en ny bil..

 

Og bare for å skyte inn:

 

Vasking av bilen er også viktig, gjør dette på en rett måte og ikke maskinvask ol, så holder du lakken i bra stand over mye lengere tid, og slipper å grøsse over alle swirls som dukker opp etter udugelig svamp og maskiner..

 

pjuh (glemmer å puste) he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hadde jeg nok tatt den jobben selv da det altid er morro med ny bil, men har du ikke tid er det ofte en grei sak å levere bilen til Ditec feks å få den behandlet, det er ofte billigre å gjøre dette med en gang bilen er ny også da det ikke er så mye korrigerings jobbing de trenger å utføre.

 

Alternativ er å sende den til et Meguiars bilpleie senter å få den shinet og beskyttet der, de gir nok rundt 6 mnd beskyttelse vil jeg mene, mens Ditec har lengere holdbarhet/garanti mot at du lar de "låne" bilen din en gang i året for etterbehandling.

 

Hva som er bra og ikke bra er ikke like lett å skjønne seg på, pga at det i bilpleie bransjen er det like mye "fremmedord" som i en Wella reklame for shampo på tv, og den ene tingen er bedre en den andre osv osv (derfor gjør jeg det selv, da vet jeg hva jeg får/kan forvente)

 

At du blir fornøyd etter en behandling hos en bilpleier mht tefcar, Ditec, MrCap osv er jeg rimelig sikker på, bare hold deg unna enkelte av de bakgårds sjappene mht bilpleie, det er sef mange bra, men desverre mange ikke fult så bra også.....aka 1000,- for "alt" blir litt kinderegg, det er ikke mulig om du skal ha det gjort bra...om du da ikke har flaks, og det tar i alle fall ikke jeg kjangsen på mht en ny bil..

 

Og bare for å skyte inn:

 

Vasking av bilen er også viktig, gjør dette på en rett måte og ikke maskinvask ol, så holder du lakken i bra stand over mye lengere tid, og slipper å grøsse over alle swirls som dukker opp etter udugelig svamp og maskiner..

 

pjuh (glemmer å puste) he he

 

hehe, takk for langt og lite pustende svar - det settes pris på ! Har alltid vasket bilen min i maskin jeg...om jeg bruker børsteløs er det vel "tilatt" å gjøre det eller ? Har som nevnt ikke tid til polering og ukentlige timer med svampen...

 

Har vurdert sterkt en slik Tefcar behandling, og eneste som er i min nærmeste omkrets er noe som heter Feinschmeck Garage i Oslo, noen som har kjennskap til den "sjappa" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til de, men om du leverer bilen der kan su sikert få se på en bil de har behandlet (da gjerne under bra lys) Så ser du hvordan det ser ut...

 

Maskinvask er fy fy uansett mener jeg, børsteløs vasker ikke rent nok og børstevask riper....he he, samt for sterk avfetting på enkelte vaskesteder også, men nå er jeg "litt" over gjenomsnittet bilpleie gal også da;) Blir litt pest eller kolera for meg, men hadde jeg blitt truet inn i en med pistol hadde det blitt den uten børster...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Hadde nok sett blanke øyner på truhaa om evo´n forsvant inn i en vaskeautomat!

Tortur på værste måte kalles slik =P

 

Edit: Grattis med ny bil da! Prøv å unngå vaskeautomaten best mulig. Vask med washmith isteden for svamp og bruk god shampo og poler den av og til, så beholder du lakken bil tenker jeg :)

Dette klarer du vell selv om du har lite tid til bilpleie? :p

 

Når du syns lakken trenger å freshes opp litt, så tar du turen innom forumet igjen, så ka du få en grundig veiledning. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår