Gå til innhold

Noen som kan skaffe? Oljerør/ Slange!

Ranger emnet

VOLVO 1983

Anbefalte innlegg

hmmmmm... på returen kan du skaffe deg en slik adapter for an kobling og nede på motorn må du nå feste på den måten du enn vil. jeg skal få gjenget opp for AN i blokka og. hva er det som ikke passer med det orginale? har muligens orginal oljerør for b230et (som har t3) liggende. er nesten brnnsikker på et dem passer med den snurra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok!

Nå skal Jeg forklare:P

Oljeretur er i Orden!

Men er verre på turen...

Den går fra utgang på blokken og framover, rett utenfor der filterforlengeren Originalt sto, men Jeg har fjernet den forlengeren, montert en sandwich og montert filteret utenpå der igjen, altså rett ut av blokken!

Derfor Kræsjer røret med filteret...

Så av den grunn må Jeg ha en slange som tydeligvis er umulig å oppdrive i Bodø!

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok skjønner... koblinga på selve turboen skal være gjenga. er usikker på din og stigning. på blokka trenger du en banjokobling size m14. mål hvor lang slange og finn ut gjengestigning og dim på nippel innpå turbo så bestiller du en slange fra eventuelt tess og voila. og uanz om noen skulle skaffe for deg så må du jo vite hva du skal ha først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mistenker ikke Jeg.

Da rørene for vann går framover, de står på siden., Retur er under og går til Bunnpanne og Tur går inn på toppen. Røret sto på Motoren før. Men det er ubrukelig i denne sammenhengen...

:)

Kan ordne Bilder.

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, tar meg den friheten at jeg legger ut etpar bilder av motoren min..

Hadde akkurat dt samme problemet, men løste det med å sette på den gamle oljeturen jeg hadde og nyturboen.. Så jeg fikk en bit med rør som gikk over sandwichen, slangebit også røret med flensen til slutt.

Men har bestillt meg stålomspunnet slange fra kai roger nå =)

Slik at det blir profft ^^

Før:

DSC00037.jpg

Hallveis etter:

DSC00205.jpg

Mvh Tor

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider