Gå til innhold

Motorfester b230 vs. b23

Ranger emnet


bjørn

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om motorfestene på b230 og b23 er like, da tenker jeg på de øvre armene som er skrudd på blokka.

 

Vet at de som sitter på bærebjelken er helt annerledes (de bygger høyere på b23 - er "hokeypucker" på b23 mens høye oljefylte på b230).

 

Har b230 men ønsker b23 type motorfester..

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEhe kanskje jeg bare er en information-junkie? :)

 

Neida, er ikke mye å snakke om - har et langtidsprosjekt som ikke er så mye å skryte av. Som student har man ikke råd til å bli ferdig med alt på en gang!

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hockey-pucker på b230 også. Bare nyere motorer (b230f*) som har hydrauliske motorfester. Vet ikke om resten av festene er like, men det skulle forundre meg om de ikke var det.

 

Ok, trodde det var på alle siden det var på min b230et som tross alt er 20 år gammal :)

 

Er ingen som har bilde av dette da? Så kan vi finne ut hvor lett det er å konvertere fra de helvetes oljefylte greiene til skikkelig hååkkipøkker.

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare lage en liten tråd da?

Hittil har jeg fått med meg at du har Megasquirt..

Og siden jeg kjøpte et sett FK råder hos deg, går jeg utifra at du har h-profil råder også?

 

Jeg lukter grom-motor! :)

 

 

Mnja, kan se om jeg kan bla fram noen bilder og lage en liten prosjekttråd.. :titties:

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare sett de vanlige runde gummiklossene jeg også. Ikke det at jeg har gått og studert gummien i all verdens Volvoer da. Menne.. Hvis du har klaring over traversen.. er det ikke mye likere å bygge om festene og senke motoren? Både lavere tyngdepunkt og skikkelige hockeypucker.

 

Har du kjørt med hockeypucker før? Har sett noen påstå det blir for massivt og gir vibrasjoner i bilen. Gjaldt vel volvomotor i volvo.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunnpanna er ikke mer enn en cm eller to over traversen, så å senke motoren går ikke.

 

Alle nyere volvoer har disse høye motorfestene tror jeg.

 

Joda har kjørt med harde motorfester mange ganger jeg, funker fint det. Har ikke tenkt til å faktisk bruke hockeypucker da, men f.eks diesel motorfester eller andre gummiklosser man får kjøpt på f.eks industrifokus o.l.

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår