bjørn Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Er det noen som vet om motorfestene på b230 og b23 er like, da tenker jeg på de øvre armene som er skrudd på blokka. Vet at de som sitter på bærebjelken er helt annerledes (de bygger høyere på b23 - er "hokeypucker" på b23 mens høye oljefylte på b230). Har b230 men ønsker b23 type motorfester.. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Litt off topic.. Men når skal du legge ut bilder og info at god-sakene du driver å bygger? Du spør jo spørsmål ang. gromdeler osv. hele tiden! :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Oktober 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 HEhe kanskje jeg bare er en information-junkie? :) Neida, er ikke mye å snakke om - har et langtidsprosjekt som ikke er så mye å skryte av. Som student har man ikke råd til å bli ferdig med alt på en gang! Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Kan du ikke bare lage en liten tråd da? Hittil har jeg fått med meg at du har Megasquirt.. Og siden jeg kjøpte et sett FK råder hos deg, går jeg utifra at du har h-profil råder også? Jeg lukter grom-motor! :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Har b230 men ønsker b23 type motorfester.. Er hockey-pucker på b230 også. Bare nyere motorer (b230f*) som har hydrauliske motorfester. Vet ikke om resten av festene er like, men det skulle forundre meg om de ikke var det. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Oktober 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Er hockey-pucker på b230 også. Bare nyere motorer (b230f*) som har hydrauliske motorfester. Vet ikke om resten av festene er like, men det skulle forundre meg om de ikke var det. Ok, trodde det var på alle siden det var på min b230et som tross alt er 20 år gammal :) Er ingen som har bilde av dette da? Så kan vi finne ut hvor lett det er å konvertere fra de helvetes oljefylte greiene til skikkelig hååkkipøkker. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Oktober 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Kan du ikke bare lage en liten tråd da? Hittil har jeg fått med meg at du har Megasquirt.. Og siden jeg kjøpte et sett FK råder hos deg, går jeg utifra at du har h-profil råder også? Jeg lukter grom-motor! :) Mnja, kan se om jeg kan bla fram noen bilder og lage en liten prosjekttråd.. :titties: Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Høres flott ut det! :) Du ønsker altså bilder av motorfester for vanlige gummiputer eller hockeypuck? Håper disse bildene kan hjelpe deg da, det er b230et motorfester. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Oktober 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Ok, de ser like ut som på nyere med oljefylte puter.. Men på min b230et hadde jeg slike høye oljefylte puter, har ikek du? Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Min motor hadde sånne runde gummiputer, bilen var en 86 modell. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Oktober 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Ok da gikk dem over til de store teite i 87 virker det som. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Syns du dem blir for myke eller? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Oktober 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Ja altfor myke. Og ettersom de er over 8cm høye funker det dårlig å stable hockeypucker oppå hverandre, så jeg må få tak i de høye nedre festene. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Har bare sett de vanlige runde gummiklossene jeg også. Ikke det at jeg har gått og studert gummien i all verdens Volvoer da. Menne.. Hvis du har klaring over traversen.. er det ikke mye likere å bygge om festene og senke motoren? Både lavere tyngdepunkt og skikkelige hockeypucker. Har du kjørt med hockeypucker før? Har sett noen påstå det blir for massivt og gir vibrasjoner i bilen. Gjaldt vel volvomotor i volvo. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Oktober 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Bunnpanna er ikke mer enn en cm eller to over traversen, så å senke motoren går ikke. Alle nyere volvoer har disse høye motorfestene tror jeg. Joda har kjørt med harde motorfester mange ganger jeg, funker fint det. Har ikke tenkt til å faktisk bruke hockeypucker da, men f.eks diesel motorfester eller andre gummiklosser man får kjøpt på f.eks industrifokus o.l. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg