Gå til innhold

Motorfester b230 vs. b23

Ranger emnet


bjørn

Anbefalte innlegg

hei.

 

jeg fikk lignende problem med motorfeste som deg da jeg byttet motor i min bil.

 

Jeg fannt ut da at alle TURBO(+16v)-motorer ble levert med hydrauliske motorfester. (sjekka i Vadis opp mot 940 og 740)

Alle 4 syl. sugiser på 900 og 700-serien har disse lave gummi-motorfestene.

 

Jeg måtte overføre motorfestene fra B230F-motoren min over på FT'en, også sette på hockeypucker. Da får motoren helt perfekt høyde.

Altså: du trenger komplette motorfester fra blokka og ned på traværsen fra feks en B230f-motor. Bytt ut orginal-gummien med noe du vet holder, så funker det fjell :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, så de festene som sitter på blokka er ikke like?

 

hei.

 

Altså: du trenger komplette motorfester fra blokka og ned på traværsen fra feks en B230f-motor. Bytt ut orginal-gummien med noe du vet holder, så funker det fjell :)

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, så de festene som sitter på blokka er ikke like?

 

Helt korrekt! Trur ikke den nedre delen er lik heller(de på traværsen), så skaff deg motofrester fra en b230f eller noe...passer helt Garantert:)

 

Sammenligner du Turbo og suge-brakettene, ser du tydelig at turbo bygger mye,mye mer på skrå "oppover", for å kompensere for høye hydrauliske motorfester.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan bare si fra min egen erfaring, men jeg prøvde med B230F-braketter på traværsen, og B230FT-braketter på motoren. Da bånna bunnpanna i traværsen før jeg fikk entra mutter'n på venstre side, og motoren stod i tillegg Veldig skjevt, og turbo var 1 cm fra høyre bærebjelke (motor var syykt lav på høyre side).

 

Satte på B230F-festene på FT motoren, sammen med noen forsterka gummifester jeg kjøpte for anledningen, Og da stod motoren helt rett, ca 1,5 cm over traværsen.

 

Jeg tror ikke det skal ha noe å si om det er b23 eller B230.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe nytt her eller? jeg har også de store megaputene som er myke som "ei dondre på to hondre kilo" for de som husker SideBrok :lol:

 

Bestilte de forsterkede putene fra BCB, men disse var betraktelig mye lavere...

 

Vi har vel konkludert med at vi som har disse høye jævelputene med metallbånd rundt må bytte brakettene på blokka og traversen fra en som har de lavere putene..

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår