Gå til innhold

hvordan få låst veia?

Ranger emnet

tnrfd

Anbefalte innlegg

Jeg driver å bytter register reim på en volvo 360 med b200k motor. På internett står det at jeg trenger ett spesial verktøy for å få låst veiva slik at jeg kan skru av det nederste reim hjulet. Dette spesial verktøyet mangler selvfølgelig jeg og derfor trenger jeg et tips til hvordan jeg på en eller annen måte kan få låst veiva.

- Honda CB750K 1977mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gromit

Volvo er RWD :) Trekk opp brekket skikkelig ;) Så burde det gå.

hehehehe.... det har funka på alle de 240 osv som jeg har gjort dette på tidligere. Har vel byttet 82597098 sånne gjennom 10år som bilmekaniker.

Det er jo tross alt bremser bak også ;) :???:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by WingDude

Det enkleste er definitivt å sette på en latmanns-arm på mutteren og så imot rammevangen eller tilsvarende, slik at den blir låst når du kjører startmotoren din via tenningsnøkkelen, lønner seg å demontere en ledning på coilen så den ikke starter ;)

Mutteren løsner garantert :D

Det var smart. Liker metoder som ikke innebærer tungt kroppsarbeid:D

Løsner det hjulet som driver reg reima når jeg skrur av denne skruen eller er det bare hjulet som driver viften og dynamoen som løsner?

- Honda CB750K 1977mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tnrfd

Løsner det hjulet som driver reg reima når jeg skrur av denne skruen eller er det bare hjulet som driver viften og dynamoen som løsner?

Alt skal sitte innenfor den store bolten, både reimhjul og drev til tannreima skal da være løse, det vil si at du kanskje må dunke av reimhjulet med en lett hammer, i værste fall må en avdrager til.
Lenke til kommentar
Del på andre sider