GreenMile Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Hei På jagerfly fra krigen brukte man metanol-vann innsprøytning for å kjøle ned lufta for å fi litt ekstra krutt. Er det noe som brukes i dag? Det høres veldig effektivt ut, og har mange fordeler bla. ren motor. Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 la meg forstå deg riktig, dyser spruter vannet inn i "røret" mellom luftfilteret og motoren for å kjøle ned lufta? For uansett åssen jeg snur og vender på det så vil vann komme inn i motoren, og det er ikke fult så bra... Men i den moderne verden så har vel intercooleren tatt over det problemet. Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 la meg forstå deg riktig, dyser spruter vannet inn i "røret" mellom luftfilteret og motoren for å kjøle ned lufta? For uansett åssen jeg snur og vender på det så vil vann komme inn i motoren, og det er ikke fult så bra... Men i den moderne verden så har vel intercooleren tatt over det problemet. Er i bruk enda d ja.. http://www.aquamist.co.uk/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Dette ble blandt annet brukt for å heve kompresjonen, da vann er veldig vanskelig og komprimere i sylinderen i forhold til bensintåke og luft :) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Mener å huske at Mazda kom med noen motorer som hadde det, men når dysene ble slitt og motoren stod mye så dannet det seg rust i sylindrene... Og vet at noen bygde om Saab 900 Turbo til dette, da de gjorde om tomgangsdysene til å sprute vann istedet. Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 vanninssprøytning var brukt på volvo 242 gruppe a bilene. er effektivt det ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Vanninnsprut gir ikke krutt... men det gir deg muligheten til å hente ut krutt du ikke ville fått ut uten detonasjoner på normal suppe. Samme oppsettet på racefuel f.eks.gir mer effekt enn samme på laber bensin og vann for å ikke demontere seg selv umiddelbart... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Vanninnsprøytning ble for ikke så lenge siden diskutert her: http://www.bilforumet.no/teknisk/176916-vanninnsproytning.html Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 jo vet da det. men er jo effektivt da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet Oktober 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Takk for svar. SÅ det er lite brukt pga. korrosjon? Eneste jeg kunne se her som er ulempe med det. Kan hende jeg har oversett noe... Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg