Gå til innhold

speedometer funker ikke.

Ranger emnet

xanakor

Anbefalte innlegg

jeg kjøpte bilen like før helgen og var klar over at speedometeret ikke funket, men d skulle bare være å treffe riktig nede i girboksen sa forrige eier.

så jeg prøvde da dette, uten hell, testet at vaieren var i orden og prøvde flere ganger. dog uten resultat.

den "dingsen" på enden av vaieren, den som skal treffe drevert nedi dær virker slitt på den ene siden, kan dette være årsaken? det er et området på den dingsen som liksom ser slitt ut på en måte, mens resten av "skovlene" på "dingsen" er hele.

noen tips? hvor kan jeg få kjøpt den dingesen nederst?

elelrs tips om hvordan jeg skal treffe riktig? trenger sårt hjelp:(

mvh

stian

VW GOLF 1.8 gl 1989

(x)volvo 244dl 1979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

korleis testa du om wiren funka??

det finner du ut ved feks å festa ein skrumaskin på den delen av wiren som er i kassa og sjå om speedometer nåla beveger seg.

husk å sett den på rett vei;)

det er viktig at den treffer rett i hullet oppi girkassa. eg sleit med dette på min girkasse, men etter mykje slit så viste det seg at sjølve tappen på drevet var litt bøyd og bomma på hullet.

men nytt drev kan du kjøpa hos møller trur eg, men http://www.howdiaudi.dk har og, men pass på at du får rett drev. det finnes med forskjellige antall tenner.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde å dra den rundt ja, slik at det ble bevegelse på selve speedometeret.

skjønenr liksom ikke hvordan jeg skal klare å treffe riktig... det virker jo bare som det er å sette den dingsen rett nedi girkassen:/ er frustrert:P

vil ha dette til å funke snart!

mvh

stian

VW GOLF 1.8 gl 1989

(x)volvo 244dl 1979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.howdiaudi.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=198229

denne delen er det som ser ut at den er slitt, er liksom blitt litt flat på den ene siden.

om det ikke er denne er det vell, drevet i gearkassen som er gåent? og det koster sikkert skjorta å få fikset...

mvh

stian

VW GOLF 1.8 gl 1989

(x)volvo 244dl 1979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg vil nok satse på det er den som er øydelagt, viss du meiner den er litt flat på den eine sida.

drevet i kassa meiner eg er i stål, så det skal vel litt til for å øydlegga den.

ta ein tur på høggaren og hør om du kan ta speedometer wiren fra ein golf eller hør om mølller har.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider