Gå til innhold

Cd-spiller slår sei av og på

Ranger emnet

smedsrun

Anbefalte innlegg

Har en Blaupunkt mp3 spiller, husker ikke eksakt type men den har 4x45W og da jeg spiller på litt høyt så slår den seg av :angry: å på igjen, veldig irriterenes, noen som vet hva det kan være? ingen av de andre spillerne jeg har vært borti har gjort det før, har ikke forsterker men har ikke akkurat mange høytalere i bilen eller da, 2 orginale rekord høytalere frammi dashen å 2 6x9" på 150watt hver tror jeg er gamle knutsen høytalerer=P men noen som vet hva som gjør det eller om jeg kan deaktivere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

jeg bytta kabler til 4mm, funka som fjell siden. eneste minuset er at eg var for slapp til å kople meg innom tenningslåsen. så må skru den av manuelt..

prøv definitivt å bytte kabler først:) billigere enn tekniker.

den slår seg av uavhengig av volum vel? bare strekk 2 kabler direkte fra jord og + på batt til cd spiller. funker det så legger du det fint opp slik som du vil ha det etterpå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bytta kabler til 4mm, funka som fjell siden. eneste minuset er at eg var for slapp til å kople meg innom tenningslåsen. så må skru den av manuelt..

prøv definitivt å bytte kabler først:) billigere enn tekniker.

den slår seg av uavhengig av volum vel? bare strekk 2 kabler direkte fra jord og + på batt til cd spiller. funker det så legger du det fint opp slik som du vil ha det etterpå:)

den slår sei bare av og på da jeg spiller litt høyt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en annen spiller fjerner symptomene er det ganske klart at feilen ligger i Blaupunkten et sted. Høres ut som om den sliter med å drive alle høyttalerne.

Koble fra ett sett høyttalere og skru opp volumet. Om den ikke slår seg av er det de høyttalerne som er utkoblet som er problemet, og slår den seg av er det jo høyttalerne som er tilkoblet som er problemet. Løsningen blir i tilfelle å sende spilleren på sjekk eller å bytte ut høyttalerne.

MEN; se først over alt av koblinger og vær 100% sikker på at ikke det er dårlig kontakt noe sted. Det er kjedelig å måtte betale 750,- kroner bare for å finne ut at ikke ISO-kontakten stod godt nok i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ePiFaNT: Forskjellige spillere kan trekke forskjellige mengder strøm.

Trekker Blaupunkten meir enn den andre, kan spenningen bli for låg ved høgt volum. (viss det er for tynne kabler som skaper problem)

Edit! Kobles eit høgtalerpar ut, vil jo spilleren fungere bedre, men det er sansynligvis fordi den trekker mindre straum og det trenger ikkje å væra feil med høgtaleren!

Forskjellige spillere har selfølgeligt forskjelligt nivå på den minste spenningen dei minimum må ha.

Her skrur spilleren seg av og på når det spilles litt høgt, og da er det spenningstap i tynne, originale ledninger som eg mistenker.

Ved feilsøking er det lurt å begynne med enkle ting som tar kort tid for å eliminere det.

Å koble opp nye lwdninger til straumforsyningen til spiller går fort. (det er jo berre å ta 2 ledninger ifra batteriet inn gjennom døra og til spiller for å teste dette)

Er det ikkje det som er feilen, er det mange andre ting som kan kødde litt.

Som f.eks impedanstilpassing, høgtaler, dårlig kontakt (inni spiller, ledninger osv)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

jeg prøvde og med en anna spiller... var ikke samme problemet der. og når jeg bytta kablene, funka den topp...

sier ikke at jeg VET hva som er galt, men lønner seg nok å prøve det billigste først. trenger ikke strekke kablene fint ei gang. bare legge de fra motor rommet og inn gjennom døre for å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider