Gå til innhold

Slår gjennom lakken!?

Ranger emnet

stian90

Anbefalte innlegg

Har drivi å pussa bort rust på panseret, og har etter det påført 2 strøk med Rustbullet, sparkel, så 2x rustbullet igjen. Slipt det helt fint, starta med p600, så 1200 osv.. Alt ble glatt og jeg kunne ikke kjenne overgangen fra der rustbulleten slutta og der lakken begynte engang. Men likevel slår det rett gjennom lakken jeg har tatt på.. Man kan se hele sparkleområdet..

Går det ikke ann å få det fint uten å sende det til proff billakkerer og la han gjøre hele grunnjobben??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har drivi å pussa bort rust på panseret, og har etter det påført 2 strøk med Rustbullet, sparkel, så 2x rustbullet igjen. Slipt det helt fint, starta med p600, så 1200 osv.. Alt ble glatt og jeg kunne ikke kjenne overgangen fra der rustbulleten slutta og der lakken begynte engang. Men likevel slår det rett gjennom lakken jeg har tatt på.. Man kan se hele sparkleområdet..

Går det ikke ann å få det fint uten å sende det til proff billakkerer og la han gjøre hele grunnjobben??

Off da...

Vell det går ann, men da anbefaler jeg at du gjør følgene:

1-Puss vekk det du har..

2-Smør på området du har fjerna rusten med rust melk, eller epoksy.

3-Så et tynt lag med fin sparkel.

4-Puss det så NESTEN vekk igjen, spesielt ved overgangene med min 500 papir, og topp det m 800.

5-Kjenn at det er helt jevnt.

6-Så grunner du med en fyller, og pusser det igjen m 800 papir.

(pass på å fjern alt støv, og vask av med silikonfjerner)

7-Så lakker du..:)

"Jeg lager ikke bråk, jeg er bråk" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider