Gå til innhold

Mulig Corrado kjøp. Trenger HJELP.

Ranger emnet


VW Fanatic

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig mannet meg opp til å gå for et kjøp av en Corrado G60. Men før jeg tar steget helt ut, fant jeg ut at det kunne være lurt å undersøke litt med folk som har erfaring med disse bilene.

 

Det jeg lurer mest på... hva er det med G-laderen egentlig? Har til stadighet hørt at dette er en dårlig patent, som ryker og ryker. Og at man må regne med mye vedlikehold og hyppige verkstedbesøk.

 

Tok en titt innom http://sstuning.no/overhaling.html for å underøke litt. Er det virkelig så "mye" som må passes på iløpet av 1 år?? Og G-laderen, ryker den i tid og utid eller? Finnes det i tilfelle et mer holdbart alternativ?

 

Ble mange spørsmål på en gang det her, men håper noen kan komme med et par utfyllende svar.

Retard Racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FAEN ALTSÅ!!

G-LADEREN RYKER KUN OM EIEREN IKKE PASSER PÅ DEN OG TAR VISSE FORHÅNDREGLER SOM FAKTISK ER BITTESMÅ BAGATELLER OM MAN BRYR SEG OM BILEN!!!!

1.Kjør laderen varm før man begynner å gasse.

2.Vedlikehold den vet gitte intervaller, som faktisk IKKE er ofte som folk skal ha det til.

50.000km - 80.000km avhengi av kjøremønster og ladehjul.

3.Skift olje, filter, plugger osv slik at laderen og motoren har frisk olje, luft og gnist!

 

Er det så fryktelig vanskelig å forholde seg til????

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FAEN ALTSÅ!!

G-LADEREN RYKER KUN OM EIEREN IKKE PASSER PÅ DEN OG TAR VISSE FORHÅNDREGLER SOM FAKTISK ER BITTESMÅ BAGATELLER OM MAN BRYR SEG OM BILEN!!!!

1.Kjør laderen varm før man begynner å gasse.

2.Vedlikehold den vet gitte intervaller, som faktisk IKKE er ofte som folk skal ha det til.

50.000km - 80.000km avhengi av kjøremønster og ladehjul.

3.Skift olje, filter, plugger osv slik at laderen og motoren har frisk olje, luft og gnist!

 

Er det så fryktelig vanskelig å forholde seg til????

 

Hahaha PUST. Jeg spurte da bare om noen enkle spørsmål :D

Jeg har aldri vært en lykkelig eier av hverken en G60 eller VR6. Men det var nære på for 2 år siden. Men "takket være" en bekjent som er VW mekaniker la jeg fort fra meg den ideen. Han snakket så lite varmt om begge motorene at jeg droppet hele greia. Noe jeg angrer som F på den dag idag. Er vel av ren latskap han hater de motorene...kjenner jeg typen rett.

Skjønner jo nå at alt er rævva...om man behandler det deretter. Enkelt og greit :)

 

Tusen hjertelig takk skal du ha for nyttig info ihvertfall.

Retard Racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha PUST. Jeg spurte da bare om noen enkle spørsmål :D

Jeg har aldri vært en lykkelig eier av hverken en G60 eller VR6. Men det var nære på for 2 år siden. Men "takket være" en bekjent som er VW mekaniker la jeg fort fra meg den ideen. Han snakket så lite varmt om begge motorene at jeg droppet hele greia. Noe jeg angrer som F på den dag idag. Er vel av ren latskap han hater de motorene...kjenner jeg typen rett.

Skjønner jo nå at alt er rævva...om man behandler det deretter. Enkelt og greit :)

 

Tusen hjertelig takk skal du ha for nyttig info ihvertfall.

 

Var ikke rettet mot deg altså..hehe :)

Poenget er at bruk heller pengene på å overhale laderen om det er usikkert sist det ble gjort, eller om det er lenge siden, enn å bruke en haug på stereo, plast og annet rask. Mange tilfeller hvor styling kommer før vedlikehold av motor, lader osv. Og det er gjerne de som klarer å rase laderen pga manglende kunnskap og vedlikehold av lader.

 

Og en annen ting, det er LETT å se om nåværende eier kan noe om corrado g60 eller ei. Kan gi deg ett eksempel jeg har sett ofte: "Den har åpent filter, effektanlegg og chip, ca 200hk"

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh.....HELT borte vekk...

Magisk intercooler ja! :D

 

Glemme sånt da...

Eksempelvis så har min to feiler utav de vanlige...

 

-Spoiler feil, brent motor

-El vindufeil, vaier har begynt å løsnet på festepunkt.

pluss andre småfeil som skyldes sløvhet:

-Rar tomgang det første minuttet etter oppstart, må holde inn gass.

-Sikring til Vindusvarmer bak har brent opp.

-klimanlegg som uler når jeg har akselerert for hardt

 

Men ellers er bilen i knallgod stand...*hirr

Jeg synes bilen er kjempegod! Bare litt leit å finne sånne småfeil etterhvert, med du kan si...Det er det samme som¨å skaffe seg en dame :P

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår