VW Fanatic Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Jeg har endelig mannet meg opp til å gå for et kjøp av en Corrado G60. Men før jeg tar steget helt ut, fant jeg ut at det kunne være lurt å undersøke litt med folk som har erfaring med disse bilene. Det jeg lurer mest på... hva er det med G-laderen egentlig? Har til stadighet hørt at dette er en dårlig patent, som ryker og ryker. Og at man må regne med mye vedlikehold og hyppige verkstedbesøk. Tok en titt innom http://sstuning.no/overhaling.html for å underøke litt. Er det virkelig så "mye" som må passes på iløpet av 1 år?? Og G-laderen, ryker den i tid og utid eller? Finnes det i tilfelle et mer holdbart alternativ? Ble mange spørsmål på en gang det her, men håper noen kan komme med et par utfyllende svar. Siter Retard Racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Søk / bla deg et par sider bakover i Corrado forumet å du finner det du søker :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allstar18 Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 autofil har jo hatt en side om corrado og g60 så du kan jo se litt i bladene og litt på forumet..=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 FAEN ALTSÅ!! G-LADEREN RYKER KUN OM EIEREN IKKE PASSER PÅ DEN OG TAR VISSE FORHÅNDREGLER SOM FAKTISK ER BITTESMÅ BAGATELLER OM MAN BRYR SEG OM BILEN!!!! 1.Kjør laderen varm før man begynner å gasse. 2.Vedlikehold den vet gitte intervaller, som faktisk IKKE er ofte som folk skal ha det til. 50.000km - 80.000km avhengi av kjøremønster og ladehjul. 3.Skift olje, filter, plugger osv slik at laderen og motoren har frisk olje, luft og gnist! Er det så fryktelig vanskelig å forholde seg til???? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 G-laderen har faktisk lenger overhalingsintervaller enn den ellers så hyllede Mazda Wankelmotoren....... Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Splint Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Slit ut ladern. Get a Rotrex :D Neida, men det er sant som Acoupe sier. Tar man vare på ladern, og ikke hører på bønder som har kjørt ihjel sin lader og forventer at den fikser seg selv, så kommer du langt med Corradoen din =) Når du først får den, that is. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW Fanatic Skrevet Oktober 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 FAEN ALTSÅ!!G-LADEREN RYKER KUN OM EIEREN IKKE PASSER PÅ DEN OG TAR VISSE FORHÅNDREGLER SOM FAKTISK ER BITTESMÅ BAGATELLER OM MAN BRYR SEG OM BILEN!!!! 1.Kjør laderen varm før man begynner å gasse. 2.Vedlikehold den vet gitte intervaller, som faktisk IKKE er ofte som folk skal ha det til. 50.000km - 80.000km avhengi av kjøremønster og ladehjul. 3.Skift olje, filter, plugger osv slik at laderen og motoren har frisk olje, luft og gnist! Er det så fryktelig vanskelig å forholde seg til???? Hahaha PUST. Jeg spurte da bare om noen enkle spørsmål :D Jeg har aldri vært en lykkelig eier av hverken en G60 eller VR6. Men det var nære på for 2 år siden. Men "takket være" en bekjent som er VW mekaniker la jeg fort fra meg den ideen. Han snakket så lite varmt om begge motorene at jeg droppet hele greia. Noe jeg angrer som F på den dag idag. Er vel av ren latskap han hater de motorene...kjenner jeg typen rett. Skjønner jo nå at alt er rævva...om man behandler det deretter. Enkelt og greit :) Tusen hjertelig takk skal du ha for nyttig info ihvertfall. Siter Retard Racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 Hahaha PUST. Jeg spurte da bare om noen enkle spørsmål :DJeg har aldri vært en lykkelig eier av hverken en G60 eller VR6. Men det var nære på for 2 år siden. Men "takket være" en bekjent som er VW mekaniker la jeg fort fra meg den ideen. Han snakket så lite varmt om begge motorene at jeg droppet hele greia. Noe jeg angrer som F på den dag idag. Er vel av ren latskap han hater de motorene...kjenner jeg typen rett. Skjønner jo nå at alt er rævva...om man behandler det deretter. Enkelt og greit :) Tusen hjertelig takk skal du ha for nyttig info ihvertfall. Var ikke rettet mot deg altså..hehe :) Poenget er at bruk heller pengene på å overhale laderen om det er usikkert sist det ble gjort, eller om det er lenge siden, enn å bruke en haug på stereo, plast og annet rask. Mange tilfeller hvor styling kommer før vedlikehold av motor, lader osv. Og det er gjerne de som klarer å rase laderen pga manglende kunnskap og vedlikehold av lader. Og en annen ting, det er LETT å se om nåværende eier kan noe om corrado g60 eller ei. Kan gi deg ett eksempel jeg har sett ofte: "Den har åpent filter, effektanlegg og chip, ca 200hk" Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 med mindre den har en magisk intercooler da... hahaha nah, seriøst, g60 motoren er en bunnsolid motor, skal mye til for å herpe den. bare ikke gi bånn gass de første 10-15 minuttene du kjører, så holder laderen lenger enn den trenger. Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bobbysucks Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 med mindre den har en magisk intercooler da... hahaha nah, seriøst, g60 motoren er en bunnsolid motor, skal mye til for å herpe den. bare ikke gi bånn gass de første 10-15 minuttene du kjører, så holder laderen lenger enn den trenger. LOL! husker den episoden ja.:) Siter brumm brumm... ptchiii.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 LOL! husker den episoden ja.:) DEN episoden? hva mener du? Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 hehe husker de episodene ja..funny :) men on to topic, Sånn utenom G-ladere så har corrado noen små "barndoms sykdommer" som dørhåndtak, sjekk om soltaket fungerer som det skal, vingemotoren, de el.vinduene + litt sånn små stæsj..men, man merker jo fort om bilen er tatt godt vare på da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 åh.....HELT borte vekk... Magisk intercooler ja! :D Glemme sånt da... Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 åh.....HELT borte vekk... Magisk intercooler ja! :D Glemme sånt da... Eksempelvis så har min to feiler utav de vanlige... -Spoiler feil, brent motor -El vindufeil, vaier har begynt å løsnet på festepunkt. pluss andre småfeil som skyldes sløvhet: -Rar tomgang det første minuttet etter oppstart, må holde inn gass. -Sikring til Vindusvarmer bak har brent opp. -klimanlegg som uler når jeg har akselerert for hardt Men ellers er bilen i knallgod stand...*hirr Jeg synes bilen er kjempegod! Bare litt leit å finne sånne småfeil etterhvert, med du kan si...Det er det samme som¨å skaffe seg en dame :P Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.