Gå til innhold

Scoop

Ranger emnet


Hans

Anbefalte innlegg

Hvis du skal ha et vanlig L88 scoop eller noe sånt, er det sikkert biligst å kjøpe et i glassfiber.

Er også å få kjøpt hele panser i glassfiber med scoopet på plass. Sikkert bedre løsning enn å feste noe av glassfiber på et metallpanser.

En annen løsning kan være å få tak i et Corvettepanser, eller kanskje et makent panser som det du har og bruke "bulen" fra det panseret til å forhøye ditt eget.

Ser imidlertid for meg at det blir vanskelig å sveise pent på en flat plate som paneret er.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et Hardwood scoop liggendes. Har aldri vært kjørt med, du ser det på avataren min.

du kan få det billig, pris med frakt fra usa blir noen tusen tror jeg.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

Kjøp helt panser sparer masse verkt.

 

Men hav skal du med det skal du ha tall deck BB eller?

 

Era

 

Luftfilteret slår faktisk oppi... Skal IKKE ha sånn derre bittelite flatt luftfilter!! :) Og det blir vel en større motor etterhvert...

Men 350 først..

242 V8

 

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er absolutt å anbefale å kjøpe helt glassfiberpanser. Det blir sjeldent en bra løsning over tid med scoop som er plasta på.

 

Panseret på gammel-camaroen min var et Harwood bolt-on panser med L88 scoop. Det kostet 7500 nytt inkl frakt fra usa.

 

Her er noen bilder:

 

finalcamaro4.jpg

 

finalcamaro6.jpg

 

75camaro2.jpg

 

 

Panseret jeg har på den Camaron jeg har nå, er også et bolt-on panser, men dette er fra American Sports Car Design.

Har vært godt fornøyd med begge!

 

:)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Air 63

 

Luftfilteret slår faktisk oppi... Skal IKKE ha sånn derre bittelite flatt luftfilter!! :) Og det blir vel en større motor etterhvert...

Men 350 først..

 

Kjøp riktig luftfilter box som bygger ned over forgasseren også nye motorfester så motoren ikke slår så fælt problem solved.

 

Lurer på om jeg har den gammle min du kan låne og teste med.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La luftfilteret stikke opp :rolleyes: :op

En tidligere eier har skjært hull i panseret på Firebirden min, så det blir denne lette løsningen foreløpig ! Stort K&N Filter opp :cool: Forgasseren er videre også bygd litt opp med noen versting deler :eek: :rolleyes: :op

 

http://www.moldestuket.com

post-922-1380485254451_thumb.jpg

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo tøft ut, men åssen funker slikt i regnvær?

 

Ville laget et shaker scoop, jeg. Med åpning i bakkant slik som på litt senere Firebird'er. Tøft at det står og skjelver litt, tåler litt regn, og man slipper 80-talls nostalgiske scoop som sprekker i kantene etter en stund.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hot Rod

Ser jo tøft ut, men åssen funker slikt i regnvær?

 

Ville laget et shaker scoop, jeg. Med åpning i bakkant slik som på litt senere Firebird'er. Tøft at det står og skjelver litt, tåler litt regn, og man slipper 80-talls nostalgiske scoop som sprekker i kantene etter en stund.

 

Nei, er mye regn her ! :op

Bilen er ikke ferdig enda, så vet ikke helt hvordan det vil funke, men det skal nok gå på et vis :)

 

http://www.moldestuket.com

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvorfor ikke bare kjøpe deg et shaker scoop til en Trans am? eh, kanskje ikke helt populært på en Camaro, men det er i allefall ingen problem med å få det til å passe. uhhmmwhat?

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vill nok ikke satset på noe som innebar at luftfilteret kommer i kontakt med regn, eh har kjørt uten shaker scoopet på Trans Amen, det medførte betydelig mengder vann i motoren

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha et scoop som ikke ser skikkelig tacky ut på en F-body har i grunn bare to alternativer: Shaker scoop, eller Cowl Induction Scoop. Begge er vel like greie å få tak i, men jeg tror vel jeg hadde gått for C.I. på Camaron.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår