Gå til innhold

Problemer med "profosjonell bilpolerer"

Ranger emnet


Putas

Anbefalte innlegg

Hadde bile inne til polering i dag, og inntrykket jeg fikk når jeg fikk tilbake bilen var ikke bra.

 

Det ligger igjen rester etter polering i alle kriker og krogker, på gummien rundt dører og vinduer. Masse sprutrester på lyktene.

 

Og det værste var at jeg fant sprekker i lakken nede ved skiltet som aldri har vært der før. Sjekket det området sendet i helgen og i dag var det godt synelig så jeg kan ikke ha ungått å sett det før. Bilen har kun blitt kjørt bort til polering og jeg har da self ikke kommet nær noe.

 

Spørsmålet mitt er om dette er noe jeg må godta og betale 1300kr for. Eller om dere som har litt peiling syns dette høres ut som en dårlig jobb.

(Jobben ble utført av et firma som driver med polering. Og det ser ut som om de kan ha hatt veldig dårlig tid).

 

Skulle vært med noe bilder her men klarer ikke å finne kabelen til kameraet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er langt borte, så koster det deg sikker mer enn det, det er vert. Du kan jo dra frem polerduken din og ta vekk restene selv.

Om lister osv er blitt hvite og må behandler for å få dem originalfargen igjen, så hadde jeg garantert reist inn igjen.

 

Tror jeg hadde reist inn uansett :)

 

Edit: Glemte at du hadde fått riper i lakken. Klag IDAG! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid brukte de på bilen?

 

Hadde nok klaget. Skal helst ikke være noe rester rundt om kring, selv om 1 hellig dag kan forekomme. Forskjell på 1 flekk, og mange. Listene skal jo maskeres, så at de er hvite er vel ikke noe særlig godt tegn. Sprekkene i lakken er vel litt verre å bevise at de har gjort.

Audi Allroad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt det jeg mener med bakgårds bilpleie, 1300,- er ikke "mye" for å få behandlet bilen, når du fort må ut med 2 el 3 ganger hos en "proff" bilpleier med et annerkjent merke navn...

 

Men jeg hadde dratt å klaget, om han er i alle fall litt seriøs, så vasker han over bilen din, legger på palst beskyttelse og fikeser den ripa...

 

Bør altid taes en runde med han som skal polere bilen din slik at riper, bulker osv som allerede er på bilen blir merket av, da er det lettere for han som polerer å "skjønne" hva han har ordnet selv eller hva som allerede var på bilen når den kom til han..

 

Samt hent bilen på dagtid ikke i skumringen, da er jo alle katter grå uansett og det er UMULIG å se kjørespor, riper, polish rester osv..

 

Men reis å ta det opp med han, så ser du fort hvor seriøst firma det er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakgårs polering :p Et firma jeg fikk anbefalt av en kompis. Og han som driver det er en kompis av han igjen, så prisen ble jo da litt vennepris.

 

Jeg fikk ikke godt over bilen i dagslys i går siden det var dama som henta den men hu så dette med en gang, og det så ikke bra ut.

 

Men har fått snakket med han i dag og han irømte at de hadde glemt å gjøre noe med plasten på bilen (legge på sånn plastfornyer?) De få ripene jeg hadde på bilen fra før ble gjenomgått og de store flekkene jeg har fått forran på bilen var ikke der da. Men skal opp til dem på fredag sånn at de kan ta en titt (bilen blir self ikke brukt i mellomtiden og står inne). Så får jeg seg åssen det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9840d25298048b294fb7573e651a807e.jpg?ts=1191437697

 

Litt vanskelig å få bra bilder, men det som ser ut som riper er akuratt som om lakken har sprekt opp.

 

fc675b1b079ab51026873c66585770a5.jpg?ts=1191437870

 

Dette er det andre stede som har akuratt samme skader. Den store hvite streken er en stor sprekk, men kun ikke lakken. Det er ingen bulker i plasten. Ingen andre type merker som tilsier at jeg kan ha kjørt på noe.

 

dca9ad2bd5797667364f4a4554fdc04e.jpg?ts=1191438027

 

Også et bilde etter noe rester som ligger igjen. Sånn er det så å si over hele bilen. Ikke alle steder like mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår