Gå til innhold

200 SX vraking blir MEGET dyrt

Ranger emnet


Protrek

Anbefalte innlegg

Det regnes fra førstegangs registrert!

...Og hvis bilen ikke skal godkjennes..? DVS,ikke registeres. Hvordan kan de da kreve registeringsavgiften? Hvis de kan det,så kunne de jo reist rundt til driftefolket og krevd 250K + i avgifter av alle mann som har trimmet men uregget bil...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

...Og hvis bilen ikke skal godkjennes..? DVS,ikke registeres. Hvordan kan de da kreve registeringsavgiften? Hvis de kan det,så kunne de jo reist rundt til driftefolket og krevd 250K + i avgifter av alle mann som har trimmet men uregget bil...

 

Skal ikke bilen regges kan du jo gjøre absolutt hva du vil, så lenge kravene til å ta ut prøveskilt eller kjøre på lisens er OK.

Men denne bilen ER jo registrert, eller den VAR, før politiet kløpte skilta.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke bilen regges kan du jo gjøre absolutt hva du vil, så lenge kravene til å ta ut prøveskilt eller kjøre på lisens er OK.

Men denne bilen ER jo registrert, eller den VAR, før politiet kløpte skilta.

Ok. Takker...det spøkte litt for mappinga av driftebilen et øyeblikk. Den har ikke,og får aldri, nye skilter... :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isåfall så trenger den ikke være trimmet engang.

 

Jeg ser du totalt ignorerte mitt siste innlegg til deg.

 

Hvis jeg skal ta din tankegang, så skal jeg kunne gå til nærmeste 30-sone i byen, kjøre 130km/t der, og kun få fartsbot og miste lappen og bli kasta i fengsel så lenge jeg holder den hastigheten, mens med en gang jeg går ned til 30km/t igjen, så får jeg tilbake penga, lappen kommer tilbake i mine hender og jeg slipper ut av fengsel igjen.

 

Brilliant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Og hvis bilen ikke skal godkjennes..? DVS,ikke registeres. Hvordan kan de da kreve registeringsavgiften? Hvis de kan det,så kunne de jo reist rundt til driftefolket og krevd 250K + i avgifter av alle mann som har trimmet men uregget bil...

 

Stiller du med bilen i løp i regi av NBF så gjelder egene regler. Tar du med bilen på veien så er du etter den dyre loven. Folket med prøveskilt på gatebil kan i teorien bli tatt siden normale regler gjelder på bane så frem til at det ikke er arrangert av NBF. Gatebil serien er vel orgsnisert muligens

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser du totalt ignorerte mitt siste innlegg til deg.

 

Hvis jeg skal ta din tankegang, så skal jeg kunne gå til nærmeste 30-sone i byen, kjøre 130km/t der, og kun få fartsbot og miste lappen og bli kasta i fengsel så lenge jeg holder den hastigheten, mens med en gang jeg går ned til 30km/t igjen, så får jeg tilbake penga, lappen kommer tilbake i mine hender og jeg slipper ut av fengsel igjen.

 

Brilliant.

 

Det eneste som er brilliant er hvordan du tror du sammenligne 2 helt forskjellige områder av lovverket på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men si at eieren fikser bilen, trimmer den ned til det det står i vognkortet og får skilter igjen. Vil han da måtte betale avgifter om han blir tatt for trimming igjen?

 

Selvsagt? Eller, ikke ifølge din tankegang. Ifølge din tankegang skal det vel kun være kjipt å bli tatt fordi da må du faktisk betale det reglene sier at du må betale, og det er den eneste "straffen" du skal få.

 

Ooooh så avskrekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt? Eller, ikke ifølge din tankegang. Ifølge din tankegang skal det vel kun være kjipt å bli tatt fordi da må du faktisk betale det reglene sier at du må betale, og det er den eneste "straffen" du skal få.

 

Ooooh så avskrekkende.

 

Ok. Så det er ikke en avgift. Det er bare en helt fantastisk vill bot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Så det er ikke en avgift. Det er bare en helt fantastisk vill bot.

 

Navnet er jo ikke viktig, det er bare syntactic sugar. Ellers hadde absolutt alle kjøpt inn den minste versjonen av alt av biler, og stappa den største motoren/satt på kompressor/satt på turbo/all of the above og kjørt rundt på et rentefritt lån fra staten. Som betyr at hele systemet ved engangsavgift ville ha brutt sammen. Så da må det være en straff for å omgåes reglene, og det må faktisk gi et incentiv for å faktisk følge reglene.

 

Ellers hadde det bare vært som om alt av fartskontroller hadde endt med bøter mens man holdt seg over fartsgrensa, og med en gang man går under fartsgrensa igjen så bare klapper politiet deg på hodet og sier flink gutt. Da hadde jeg iallefall ikke holdt meg til bare 10-20 over når jeg tror det ikke er politi rundt forbi på strekningene jeg kjører på, siden det ikke hadde vært noen straffereaksjon. Du kan sikkert påstå at det ikke går an å sammenlikne fordi det er 2 forskjellige regelsett, men prinsippet er det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det kostet 5000kr i et forelegg så hadde jeg vært enig med deg. Men når det kan koste flere hundre tusen kroner å bli tatt for trim i dette landet hvor morsom bil omtrent er ulovelig grunnet avgifter så får du heller ha ditt eget syn på saken.

 

Jeg kan gjerne kalle det stupidity tax og, siden den kjappeste måten å unngå dette på er ... *drumroll* å holde seg til biler som har vært registrert i norge i mer enn 10 år. It ain't rocket science.

 

Og jeg sier ikke at jeg synes at effektøkningsavgift in any way shape or form er "okay", jeg sier bare at nå er nå engang reglene sånn, de må følges, og det må være et incentiv til å følge de.

 

Men hvis jeg tolker den siste setningen din, så er den egentlige grunnen til at du er så imot effektøkningsavgiften eller boten man må få hvis man trimmer uten å betale effektøkningsavgiften og få det godkjent i vognkortet rett og slett at det er vanskelig å få en morsom bil "lovlig" fordi det koster mye, så derfor skal det ikke koste noe som helst eller svært lite å trimme uten å godkjenne det og gjøre det på lovlige former.

 

For det er jo logisk, og vil ikke føre til at "absolutt alle gjør det".

 

Reglene for hva det koster med bilhold er her. De er ikke logiske, de er bare her for at staten skal få inn penger, men de eksisterer. Og disse reglene må følges, eller det må være en straff som svir.

 

Nei, det du skal gjøre, siden du er så misfornøyd med dagens ordning, er å bli politiker og jobbe for å avskaffe denne "vannvittige bota", eller gjøre den om til noe som du synes er en passelig straff for å bryte regelen, som vil føre til at så mange som mulig IKKE bryter den regelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår