Gå til innhold

ombygging av vetreranbil

Ranger emnet

Torbergsen

Anbefalte innlegg

Årsavgifta blir den samme uansett, men de aller fleste forsikringsselskapene kommer til å sette seg på bakbena og vil kreve at du kjøper normal ansvarsforsikring med ev del/full-kasko. Hvis du finner et selskap som ikke er nøye på bilder og orginalstand vil jeg vite det av deg! :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da e jo det greit....da skal jeg dra og hente meg en 145 73 modell i neste uke:D Så er spørsmåle om eg hiv i sugemotorn eg har ligganes...vart bænka 247 hk på svinghjule. b230a...eller om eg ska bygg meg en turbo motor på 400hk.

Volvo 745 TD 86mod bruksbil

Bmw e28 518I 85mod bruksbil

Volvo 145 73mod prosjekt

volvo 142 73mod prosjekt

Blazer K5 78mod hevet 4" og 35"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv så har jeg grei erfaring med Vesta. Så lenge verdien på bilen ikke var over 200 000 så trengte jeg ikke å sende inn dokumentasjon på bilen.

Forsikringen er kanskje noe dyrere enn andre veteranforsikringer, men betydelig billigere enn vanlig forsikring.

hvor mye da?

det er det her jeg vet om i værtfall....

veteran 370kr

bruks veteran 1700kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye da?

det er det her jeg vet om i værtfall....

veteran 370kr

bruks veteran 1700kr

Var det ikke ca 600 i året tro, med 5000 i kjørelengde, delkasko og en verdi på 40 000. Må være totalkunde i Vesta i tillegg, så det vil vel si bruksbil i tillegg, pluss en eller annen ting.

Edit:

Ford Granada 1977 2.0

Forsikringssum: 40000

Egenandel: 4000

Ansvar bil: 300

Brann/tyveri 1. risiko bil: 300

Fører- og passasjerulykke: 165

Sum 765

Rabatt: 92

Premie 673

-------

Står ingen ting om maks km. pr år som jeg kan se, men det ble opplyst at dette var 5000 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsene på 100serien tror jeg ikke er godkjent til mer enn 150hk og på 240 til 220hk så om du skal ha 400hk så må du bygge om en del!

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsene på 100serien tror jeg ikke er godkjent til mer enn 150hk og på 240 til 220hk så om du skal ha 400hk så må du bygge om en del!

P120/220 - 150hk

140 - 180hk

164 - 200hk

240 - 220hk

740/940/960 - 238hk

I tillegg må det taes hensyn til maksimalt tillatt dreiemoment. Alt dette med mere står som alltid i blekka volvocars.no/godkjenteproduktendringer.pdf :word_ms

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...
hei

jeg har postbanken, 3000 km i kjørelengde for kr 1095,- med fører og passasjer skade, og da stilte de ingen spørsmål om stand. en betingelse var at jeg måtte ha en nyere bil forsikret hos dem også.

Ja... 300mil... er jo brukt opp på to helger det...

Å kjører du OVER DET, så før du regress på KM... så da blir det ikke mye billigt om det smeller:oohh

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Ja... 300mil... er jo brukt opp på to helger det...

Å kjører du OVER DET, så før du regress på KM... så da blir det ikke mye billigt om det smeller:oohh

bare og koble av speedo vaieren da :)

Mercedes E300TDT S210 Avantgarde (bruksbil)

Bmw 325i 87, Rallycross National

Nissan 200sx s13, Rallycross prosjekt

Bmw 320i 87, turbo banebil prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider