Gå til innhold

d0ffe: VW Golf 2 GTI 8v prosjekt

Ranger emnet

d0ffe

Anbefalte innlegg

Vel da har endelig fått somlett meg til å få opprettet en prosjekt tråd:)

Ting går ikke fort siden studerer på Gjøvik og prosjektet står hjemme i Hole, og jobber annenhver helg.

Dette er prosjektet som broren min plxr her på forumet skulle starte men siden han og har flyttet for studier har jeg overtatt det. For karroseriet jeg hadde var ikke vært å legge noe jobb i, har sett sine beste dager:)

Har de siste årene kjørt Golf 2 1.8l sport og som svært mange ander her inne blitt svært glad i golf:)

Bilen var et påbegynnt VR6-prosjekt da den ble kjøpt, men slik han hadde gjort det hadde den aldri blitt godkjennt.

Motoren er solgt hvis noen skulle lure på det.

Men har nok planer med tiden å sette inn en annen motor

som en G60:)

Har overhode ingen mekanisk erfaring så alt dette er nytt for meg:)

Er ute etter blanding av oldschool og nytt look.

Får små fangere som skal moddes (Jevne kantene og fjerne skilltgropa forann)

Bilen er idag blå, men har bestemmt meg for å gå for standar sort VW metallic og alt av plast blir lakkert sølvgrå metallic(ikke bestemmt nyanse enda)

Foreløpig blir det Sport-interiøret ifra gamlebilen, men når kommer inn noe mer penger er jeg på jakt etter strøkent Recaro Edition One.

Deler som er kjøpt inn er:

- Supersport Coilover

- VR6 understell

- 90dash sort

- G60 bredding

- GTI 16v leppe

- GTI Takluke spoiler

- 15" 5-eika felger m/piggfritt vinterdekk

- Grenrør

- Tårnstag, justerbart

- Forstillingsstag, justerbart

Som skal kjøpes inn:

- 17" RS4-2 felger

- KN-filter

- Ferrita effekt-anlegg

- Lykter og blinklys

- Carputer

- Anlegg

- Stabstag

Har forresten endel deler liggende hvis noen skulle trenge, som f.eks komplett understell med Turbogroove skiver og Redstuff klosser(keramisk). Dette er montert av tidligere eier men aldri blitt brukt så bare si ifra hvis noen skulle være interissert.

Mer info kommer senere og skal prøve å få slengt ut noen bilder når kommer hjem til helgen.

Legger bare ut noen nå av hvordan den så ut da fikk den.

p7130590dr3.jpg

p7130591bp4.jpg

p7130592yr7.jpg

p7130593eh9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøff bil :) G60 motor du skulle ha i? mange HK er det i den? likte igrunn fargen som den var nå jeg :D men blir sikker tøff svart også ...

Nei blir ikke G60 nå, skal bruke gti 8v har. Men med tiden blir det det eller noen lignende:) Var mye frem og tilbake med fargen. Har vært hos lakkerer å prøvd å få lakk-koden men de har ikke greid å finne den. Er gjort en dårlig jobb og er noe bulker, rust osv så må lakkeres pånytt uansett. Så blir til at den blir svart, i kombinasjon med sølvgrått tror nok det blir bra, og RS4-2 felger:)

Men takk for tilbakemeldingen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke tar feil så er vel den motoren en vr6 ?

Blir ikke vektfordelingen fucked da?

Samme det,liker planene dine:)

Som skrev i introen, disse bildene er tatt da fikk bilen. Den tilhørte broren min plxr her på forumet, og han har solgt den nå. Starter med GTI 8v, så får se hva som kommer inn ved en senere annledning:)

Takker for tilbakemelding:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 1 month later...