Gå til innhold

Jævli mange fete bilstereoer

Ranger emnet

bilstereo_dilla

Anbefalte innlegg

det der så ut som noe dritt billig sammensatte komponenter fra japan haha. jeg hadde beholdt de 3.000 kronene og kjøpt meg noe annet. man betaler for det man får for å si det sånn.

jeg betaler gjerne 1000 lapp ekstra for bedre kvalitet :)

Hvordan vet du hvordan kvaliteten er på akkurat det produktet? Har du vært inni og studert? Hvis ikke driver du på med falsk propaganda du ikke kan stå for og slikt er straffbart i Norge. Det er ikke alltid best det som er dyrt heller. Når det er sagt,

De kjører kvalitetsgaranti også som ikke har rot i virkeligheten.

Dette burde du ha oppdaga og klaga på som er lovlig men du gadd vel ikke lese informasjonen de har tilgjengelig. :-) La meg hjelpe deg og andre med noe info, Loven kan de tydeligvis ikke.

http://elsenter.premiss.no/images/stories/kvalitet_.jpg

14 dagers angrerett ved kjøp på nettbutikk. Noen grunn trenger kunden ikke oppgi. Dette sier de ingenting om.

<< Per

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå må du jo huske at vi bor i norge og da;) at vi har rett til å få tilbake pengene igjen. men så lenge det ikke er åpna og brukt da som sakt ;) og all elektronik har 2 års garanti i norge uannsett hvor du kjøper det.

og nei har ikke åpna å sett ;) vet at man ikke skal bedømme ting man ikke har sett / hørt men jeg selv ville ikke kjøpt det.

og sant det ekke alt som er dyrt som er best ;)

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå må du jo huske at vi bor i norge og da;) at vi har rett til å få tilbake pengene igjen. men så lenge det ikke er åpna og brukt da som sakt ;) og all elektronik har 2 års garanti i norge uannsett hvor du kjøper det.

og nei har ikke åpna å sett ;) vet at man ikke skal bedømme ting man ikke har sett / hørt men jeg selv ville ikke kjøpt det.

og sant det ekke alt som er dyrt som er best ;)

Ikke bare i Norge du har rett på pengene igjen ved kjøp fra Nettbutikk, men retur må avtales med selger og innen 14 dager. I butikken har du ingen slik rettighet. Det har du i mange andre land. Mobiltelefoner har nå 5 års garanti i Norge. Var nylig en rettsak om det.

<< Per

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne brukeren har kun 1 post her på bilforumet, nemlig denne. Kan det være snakk om samme person som under nicket "undrende_" har lagt inn et nesten identisk innlegg på diskusjon.no? På diskusjon.no har "undrende_" hele tre innlegg, hvor alle dreier seg om denne nettbutikken...

Dette lukter det fusentast av spør du meg...

Det kan, uten at jeg skal påstå noe, være en der i sjappa som later som om det er gode greier og kjører gratis reklame for seg selv.

<< Per

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare å be om å få pengene tilbake.

De fleste forhandlere føyer seg etter kjøpsloven som til tider kan være noe urettferdig for den ene eller den andre.

Garanti er det importøren som stiller. Om det dreier seg om 1 år, 2 år eller 10 år så er det fortsatt opp til importøren å bestemme hvor lang denne garantitiden skal være.

(Morel Car Audio har 3 års garanti!)

Reklamasjonsrett er forhandleren pålagt å ha.

En forhandler trenger ikke betale kunden tilbake selv om kunden ønsker dette. Det vil forhandleren vurdere opp imot å få en fornøyd kunde eller at kunden skal fortelle alle venner og kjente om sin dårlige oppfattning av butikken.

En kunde har rett på pengene tilbake eller et nytt tilsvarende produkt dersom produktet er sendt inn til reperasjon for 3. gang.

Dette med garanti og handel er en komplisert sak så det kan være greit å forhøre seg med andres erfaring med den butikken du skal handle i, samt snakke med butikken og få vite hva som kan skje dersom du ikke skulle være fornøyd med produktet.

Er butikken "rund i kantene" så er de åpne for at du skal få teste produktet eller få oppleve det i en sammenheng slik at et slikt problem som du har fått, ikke vil oppstå.

Vi i Norsk Elektroakustikk har en forholdsvis grei løsning på dette med misfornøyde kunder:

Hvis kunden er missfornøyd så ordner vi opp i dette selv om produktet er brukt. En kunde skal ikke ha et produkt i sin bil som vedkommende ikke er fornøyd med!

Retter vi opp i dette med kunden, enten det er bytting av produkt til et dyrere eller rimeligere eller i værste fall at vi refunderer pengene, så forblir kunden fornøyd og vil mest sannsynligvis komme tilbake og handle neste gang det skal handles inn bilstereo. I allefall vurdere oss i sammen med andre butikker.

Noen tilfeller vil være urimelige selv for vår policy men det løser seg uansett til fordel for kunden.

Et greit ordtak lyder:

"Av og til må en svelge en kamel"

(Vi har svelgt 2 kameler hittil)

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Pål:

"

En kunde har rett på pengene tilbake eller et nytt tilsvarende produkt dersom produktet er sendt inn til reperasjon for 3. gang."

Er det ikke 3. gang til rep. for SAMME defekt/skade ?

Det stemmer det, Kverna!

Samma feil tre ganger på rad = Pengene tilbake eller nytt produkt.

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det der så ut som noe dritt billig sammensatte komponenter fra japan haha.

Henger igjen på 80 tallet heh?

Om du tror "dritt billig" elektronikk produseres i Japan i dag, har jeg en bro å selge deg.

Japan er i dag et land hvor produksjons kostnadene er i nærheten av hva de ville vært her i Scandinavia.

Kina, Korea, Taiwan og India derimot lager endel produkter i over nevnte kategori

Lenke til kommentar
Del på andre sider