Gå til innhold

3 kjappe: høyttalere, lister og inpress.

Ranger emnet

volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

Heisann!

Tenkte jeg skulle ta tak i golfen som jeg hadde noen spm om for en stund tilbake...

Så lurer på ett par ting:

Ser at det er noen golfer som har høyttalere i framdørene, det kunne jeg godt tenkt meg. Hvem modeller har det? Eller er det bare rota hulter til bulter om hverandre?

Er en 3 dørs golf så må ha fra en sånn...

Listene på sidene av bilen, er de vanskelige å få av? Har kommet fram noen flekker med fartseksem (rust) så må ha av listene for å sandblåse litt. Er det mulig å få de av uten å ødelegge klips osv?

Skal ha meg noen andre felger når jeg får råd, hva for noe inpress bør jeg ha? Er ikke noe om å gjøre at de bygger langt ut, bare det ikke ser helt pucko ut. Må ikke skrape eller ta i.

Vil ha 15 eller 16 tom.

Og jeg vurderer å lakke fangerne sånn som på GL(?) modellene.

Di jeg har er svarte. Lønner det seg for min del å få tak i fangere som er lakkerte fra før eller går det greit å lakke de jeg har?

Håper noen kan svare meg på dette. Det får ikke gått bra når en volvoperson setter fingra i en golf.

mvh Ole

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Tenkte jeg skulle ta tak i golfen som jeg hadde noen spm om for en stund tilbake...

Så lurer på ett par ting:

Ser at det er noen golfer som har høyttalere i framdørene, det kunne jeg godt tenkt meg. Hvem modeller har det? Eller er det bare rota hulter til bulter om hverandre?

Er en 3 dørs golf så må ha fra en sånn...

Listene på sidene av bilen, er de vanskelige å få av? Har kommet fram noen flekker med fartseksem (rust) så må ha av listene for å sandblåse litt. Er det mulig å få de av uten å ødelegge klips osv?

Skal ha meg noen andre felger når jeg får råd, hva for noe inpress bør jeg ha? Er ikke noe om å gjøre at de bygger langt ut, bare det ikke ser helt pucko ut. Må ikke skrape eller ta i.

Vil ha 15 eller 16 tom.

Og jeg vurderer å lakke fangerne sånn som på GL(?) modellene.

Di jeg har er svarte. Lønner det seg for min del å få tak i fangere som er lakkerte fra før eller går det greit å lakke de jeg har?

Håper noen kan svare meg på dette. Det får ikke gått bra når en volvoperson setter fingra i en golf.

mvh Ole

Jeg driver å fikser på mine sorte fangere. Har limt igjen og sparklet over hullene til blinklys, og har lagt plastgrunning (viktig, med mindre du liker at lakken flasser etter én uke :p); slipefyller (for å fjerne tekstur) og skal lakkere dem når foreldrene mine reiser på ferie til uken (tror ikke de liker at jeg lager lakkboks i stuen :/ ).

Listene lurer jeg på selv også.

..../.------------\...... OEM VW <3

.../.___________.\......

../( )========( )\.....

.|\______ ______/|....

.|_\_____ _____/_|....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innpress på rundt 25 er perfekt hvis du ikke vil at de skal subbe:)

Angående høyttalere har jeg 6,5" i fordørene ihvertfall

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider