Gå til innhold

Pop-off lyd

Ranger emnet

Johnson

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
Originally posted by boXer

#1: Det heter IKKE pop-off!!!!!!! :)

#2: Eneste sånn dill-dall som finns av dette høres ikke ut som en DUMP-VENTIL/BLOW-OFF i DET HELE TATT! Så da finnes det egentlig ikke noe sånnt. Hvis du ikke nøyer deg men noe som høres ut som et gammelt Atari spill da.

Jeg er en av de som ikke vet. :)

Derfor spør jeg deg som vet!

Hva er forskjellen på POP-OFF og Dump ventil \ Blow-Off?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NoLimit

Jeg er en av de som ikke vet. :)

Derfor spør jeg deg som vet!

Hva er forskjellen på POP-OFF og Dump ventil \ Blow-Off?

Det finnes en laaaang tråd som omhandler det temaet fra A til Å. Søk litt i "arkivet" så finner du den sikkert (sorry, jeg er for lat i dag). Der står det omhandlet alt du måtte lure på ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerp dere litt a...

Helt enig i at man kan påpeke at det ikke heter pop-off lyd..

MEN, dere skjønnte da vel pokkermeg hva han mente, og da er det ikke noen grunn til å gjøre ett så stort nummer ut av det.. på "Folkemunne" heter det "popoff lyd"..

og siden det er blitt slik, hadde det gjort seg bedre å lage det som ett BTW punkt, og opplyse om riktig betegnelse, isteden for å gjøre det til PUNKT EN: DU ER DUM OG VET IKKE HVA TING HENTER, OG DET IRRITERER MEG!!

hallo??? hvordan tror DERE det vil føles å ta dere inn på ett nytt område dere kanskje ikke kan alle forbanna motorkoder og betegnelser på rams, for så å spørre om noe, og ble møtt med masse hån!!?? Føler dere for å spørre om noe en annen gang da kanskje??

SKjerp dere!

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverboy

...hadde det gjort seg bedre å lage det som ett BTW punkt, og opplyse om riktig betegnelse, isteden for å gjøre det til PUNKT EN: DU ER DUM OG VET IKKE HVA TING HENTER, OG DET IRRITERER MEG!!

Håper ikke du mener min post for jeg skrev aldri noe slikt.

Det er ikke så smart å putte ord i munnen på folk...

Det var kanskje unødvendig å bruke utropstegn som jeg gjorde men alikevel da... :(

(Men, nå er jo denne tråden veldig off-topic her, så da kan vel resten tas et annet sted?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espentan

Nja, jeg er ikke så helt sikker - en sånn idé krever nesten litt hån :)

Tror jeg skal henge med på Espentan her. Greit nok å blande ordenes betydning, det kan skje alle, men en fake dump-lyd er pokker meg mer smakløst enn hjulkapsler med alu-felg-look og fake bremseskive! Wunderbaum har mer klasse enn det ;) Bare man sier det litt varsomt.......

:D

Selvsagt kan det unnskyldes hvis det skal smugmonteres på bilen til en kompis :D hehe....

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider