Stian var der Krug Skrevet Oktober 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Trodde vi pratet om Opel Omega jeg :P Siter - 2006 mod. Ford S-Max Trend- 1999 mod. Volkswagen Passat Trendline stv- 2002 mod. Opel Astra G Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan H Skrevet Oktober 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2007 Har kjørt Omega B sedan i maange år nå, og vintrene her i nordland er ikke av de snilleste. Har aldri brukt å ha ballast heller bak. Min har 45% differensialbrems. Eneste gangen jeg stod fast i den bratte/og lange bakken opp til her jeg bor, var når dekka var nedslitt og blankis med sørpe oppå. Måtte bare parkere den nedfor og gå hjem :) hehe. Men ellers så har jeg gode erfaringer med omega b iallefall vinterstid. 4x4 rav4 og crv parkerer meg nok lett i bakkestart, men da sier jeg bare at vi kan prøve til sommeren igjen, da kan vi ta en ny start :) Siter Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bambo Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Kjørte Omega B 16v i fjor vinter. 3 år gamle slitte piggfrie dekk å kom meg frem hver dag her på dårlige veier i Valdres. Stod fast ett par ganger i bakken opp til huset hjemme men da lå det å over 30cm med kram snø. Omega'n e så lettkjørt samt så lett kontrollere så det er ingen kunst få til :D Siter "Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay" *Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv. Håvard. TLF: 41408822 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@alph@ Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 Også min første vinter med noe som er en smule større enn min forrige bil :) ( Ford Fiesta 1.3 ==> Omega B Stv. 2.5 V6 ) Men jeg har både Anti-spin og Traction-control, så jeg overlever vel :p Mest spent på de nye piggfrie dekkene jeg skal kjøpe til denne. Jeg bor riktignok midt i Trondheim og jobber i byen, så vil ikke få de helt store utfordringene sånn grepsmessig, men er spent på hvordan bilen funker i svinger o.l. Det er en tung jævel den bilen min :) :vampire: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Oktober 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 Kjørte Omega B 16v i fjor vinter.3 år gamle slitte piggfrie dekk å kom meg frem hver dag her på dårlige veier i Valdres. Stod fast ett par ganger i bakken opp til huset hjemme men da lå det å over 30cm med kram snø. Omega'n e så lettkjørt samt så lett kontrollere så det er ingen kunst få til :D Der sa du det, var akuratt det jeg ventet på at noen ville skrive "Omega'n e så lettkjørt samt så lett kontrollere så det er ingen kunst få til :D" Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg