Turboed1 Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 Men hvordan kan dette koste 30-40k? greitt nok med sprut, det koster jo peng og grenør og turbo Turbo,en som funker og varer,si 10 lapper. Innsprut,ikke nyeste modell (eller MS) si 10 lapper. Sveising av en kyndig kar + sliping av stempler,fort 4-6 lapper. IC,trykkrør,silikonoverganger,slangeklemmer,annet stash,etc: 3-5 lapper. Wastegate,en lapp eller to... eksosanlegg i 3",en eller flere lapper... blir fort penger av sakene. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 Dyser (dyrt), bensinpumpe, pakninger, ARP bolter (dyrt) og annet dilldall. O-ringing av blokk. Ny oljepumpe (anbefales på det sterkeste å hente fra M21 motoren (E30 324td). And the list goes on. En skikkelig turboinnstallasjon koster PÆNG, tru meg. M20n min har et budsjett på ca 120k, da er det turn key med 700hk, bygd for firesifra effekt om trangen skulle komme. Du kommer sikkert til å si "nei, men jeg skal ikke SÅÅ høyt jo", men sannheten er at du uansett må bruke mye av de samme delene som jeg bruker om det skal holde. Og de koster penger uansett, som Turboed1 påpeker. Kvalitet vokser ikke i Kina. Kan anbefale deg klracing.se i Sverige, der har de mye bra til meget nice priser (clutchlameller, intercoolere, HKS kina wg, masse flens og slangeklemmer, oljekjølere +++) om du vil holde kostnadene nede. Pure-pf.com er et sted jeg anbefaler deg å sette av noen uker til selvstudium på deres forum. Der får BMW turbo en helt ny dimmensjon. PPF er en av verdens fremste på BMW turbotrimming. De holder til i Sverige. Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 sveise kjølekanalene? er det fordi dem sprekker eller? og har du bildet av dette? Så sveise kjølekanalene, slipe av toppen på stemplene, bruke originale råder og sprut så har man det? Dette er holdbart? Men hvordan kan dette koste 30-40k? greitt nok med sprut, det koster jo peng og grenør og turbo Sveiser kjølekanalene for å få decket på toppen mere stabilt! Er så tynt mellom forbrenningsrommet og kjølekanaler at det rett og slett gir seg og fiser ut! Vi brukte org topploksbolter og "forsterka" pakning på 350 hestern. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg