Gå til innhold

turbo på 325

Ranger emnet


KadettC16v

Anbefalte innlegg

Men hvordan kan dette koste 30-40k? greitt nok med sprut, det koster jo peng og grenør og turbo
Turbo,en som funker og varer,si 10 lapper. Innsprut,ikke nyeste modell (eller MS) si 10 lapper. Sveising av en kyndig kar + sliping av stempler,fort 4-6 lapper. IC,trykkrør,silikonoverganger,slangeklemmer,annet stash,etc: 3-5 lapper. Wastegate,en lapp eller to... eksosanlegg i 3",en eller flere lapper... blir fort penger av sakene.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyser (dyrt), bensinpumpe, pakninger, ARP bolter (dyrt) og annet dilldall. O-ringing av blokk. Ny oljepumpe (anbefales på det sterkeste å hente fra M21 motoren (E30 324td).

 

And the list goes on. En skikkelig turboinnstallasjon koster PÆNG, tru meg. M20n min har et budsjett på ca 120k, da er det turn key med 700hk, bygd for firesifra effekt om trangen skulle komme.

 

Du kommer sikkert til å si "nei, men jeg skal ikke SÅÅ høyt jo", men sannheten er at du uansett må bruke mye av de samme delene som jeg bruker om det skal holde. Og de koster penger uansett, som Turboed1 påpeker. Kvalitet vokser ikke i Kina.

 

Kan anbefale deg klracing.se i Sverige, der har de mye bra til meget nice priser (clutchlameller, intercoolere, HKS kina wg, masse flens og slangeklemmer, oljekjølere +++) om du vil holde kostnadene nede.

 

Pure-pf.com er et sted jeg anbefaler deg å sette av noen uker til selvstudium på deres forum. Der får BMW turbo en helt ny dimmensjon.

 

PPF er en av verdens fremste på BMW turbotrimming. De holder til i Sverige.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sveise kjølekanalene? er det fordi dem sprekker eller? og har du bildet av dette?

 

Så sveise kjølekanalene, slipe av toppen på stemplene, bruke originale råder og sprut så har man det?

Dette er holdbart?

 

Men hvordan kan dette koste 30-40k? greitt nok med sprut, det koster jo peng og grenør og turbo

 

 

Sveiser kjølekanalene for å få decket på toppen mere stabilt! Er så tynt mellom forbrenningsrommet og kjølekanaler at det rett og slett gir seg og fiser ut! Vi brukte org topploksbolter og "forsterka" pakning på 350 hestern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår