Gå til innhold

Trenger hjelp til oppkobling til ny cd spiller

Ranger emnet

sivelo

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en AUDI A4 1996 sedan

Jeg har nå trekt kabler til min nye forsterker som går til subwoofer. Men sliter litt med cd spillern. For den orginale cd spillern har 3 iso kontakter. Mens den nye jeg har bare 2. Det er at bare mine nedre høytallerne mine i frontdørene fungerer. For jeg koblet bare den svarte(power) og den brune(signal til høytallere men bare nedre høytallerne). Det som står igjen da er en iso kontakt med gul,grønn og blå farge. Jeg har prøvd å finne ut hvor bakre og øvre høytallerne på døren har sine ledninger i denne iso kontakten. Men finner det ikke...Noen som vet? eller har bilder av hvilke som er hvilke? Skjønner ikke hvorfor de ikke bare går etter den normale fargekoden:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fins en spesiell overgang til bose anlegget. Må vist nok ha den pga.aktive høytalere. Jeg kjøpte min på bilradiospesialisten,men jeg regner med at di fleste bilstereo butikkene skaffer denne.

Audi A4 1.8t Quattro go`biln

Peugeot 406 arbeidsbil`n

Tidligere: Volvo 740,Datsun picup,2x ascona,boble,BMW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gadd ikke å tukle med elektronikken for når jeg skulle koble ut aktive forsterkeren bak gnistra det:S Glemte vist å koble ut polene:P hehe så da gjorde jeg det like greit, trekte alt kabling på ny strøm og høytallere fram...Så gadd jeg ikke å ha cd spiller styrt av tenningslåsen. Slik jeg bare paraell koblet acc og battery+ sammen og i side dørene gjorde jeg paraell koblingen på nytt slik at jeg fikk diskant og mellomtonen til å fungere:). Er egentlig gjort fra før i dørene men er en kobling som er litt rar bak mellomtonen høytalleren slik at diskanten skulle fungere:S. Men ja det fins 3 iso kontakt over til 2. Men husk det er aktiv forsterker bak som sitter på venstre høytaller. Så hvis den orginale sender da et annet signal enn den nye cd spiller gjør vil det selvfølgelig ikke fungere. Så bare sier ta alt fra hverandre å trekk alt på nytt. Går faktisk ganske fort og det er ganske simpelt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider