matros72 Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 Er vel en del hær som kan svare meg på dette? Gjelder omega 2.0 16v 95 mod.Hvor slitesterke er egentlig disse,tenker da på motor,gear,understell etc..Hvordan er de når d gjelder rust? Takker for svar! Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Oktober 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 Tror disse kan være ganske bra hvis du får tak i en. De fleste Omegaene på denne alderen har nemlig allerede blitt vraket. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet Oktober 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 Bilene er slitesterke som faen, går langt og koster ikke så mye og holde. Vil ikke si jeg er enig med buskman, er ikke så stort problem å få tak i Omega akkurat, bra standard bil liksom. Men dog, så er det solgt en del av de, så det er alltid minst 1 på hugginga her i byen ihvertfall;) De er som oftest kræsjabiler da, skjelden jeg ser noen som er havnet der pga havari... Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Tror disse kan være ganske bra hvis du får tak i en. De fleste Omegaene på denne alderen har nemlig allerede blitt vraket. Hva er du snakker om? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusB Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Tror disse kan være ganske bra hvis du får tak i en. De fleste Omegaene på denne alderen har nemlig allerede blitt vraket. jaha? å hvor har du det ifra? Se på min 88 omega som har gått over 330000 no. Ikke en ulyd fra motoren. Har bunnet speedometere på den, stopper på 225. Bra vedlikehold så er det slitesterke biler.. Omega 4 life Siter MVH Marius Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 jaha? å hvor har du det ifra? Se på min 88 omega som har gått over 330000 no. Ikke en ulyd fra motoren. Har bunnet speedometere på den, stopper på 225. Bra vedlikehold så er det slitesterke biler.. Det har jeg fra mange forskjellige kilder. Verksteder, NAF, bilmekanikere, bilopphuggere og lignende. At din Omega har gått over 300 000 km må være unntaket som bekrefter regelen. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 buskmann; isåfall har jeg sett en del biler som "må være unntaket som bekrefter regelen" Grunnen til at du finner såpass mange av de på høggern som er kræsja er at 2 litern solge no inni helvette. Mange biler i drift, mange biler i kolisjon. Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scorpioman Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 Omegaene jeg har vært borti har som regel vært helt greie biler,gode å kjøre og enkel/billig å holde vedlike. De hydrauliske ventilløfterene på 2l ecotec maskin (x20xev?)kan tikke litt om de er slitt eller ved feil olje. (bruk opel delsynt,billig og bra) Rust: se etter på kanaler og hjulbuer spes bak generellt: sjekk elektriske vinduer og sentrallås. Om hovedlys ikke er av linsetype,se etter for gule reflektorer/matt glass=elendig lys Tips: sjekk carparts.no for delepriser konklusjon: Guttebil som er billig i innkjøp,bakhjulsdrift,god lydisolering og storbilfølelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@alph@ Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 Ta en titt på f.eks autodb.no så vil du se at dette må da være galt! Finnes utrolig mange (og meget bra) biler der. I min Opel sitter det vel den samme motoren som i BMW 525, og denne er vel kjent for å være driftsikker (se bort fra det med regreima ;) ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scorpioman Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 Så vidt jeg kjenner til så har aldri BMW benyttet 2.5l v6 bensinmotoren i sine biler... Men 2.5TD dieselmotoren skal være samme som sitter i BMW 525Tds. Den skal oxo sitte i noen modeller av Range Rover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Oktober 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 Så vidt jeg kjenner til så har aldri BMW benyttet 2.5l v6 bensinmotoren i sine biler... Men 2.5TD dieselmotoren skal være samme som sitter i BMW 525Tds. Den skal oxo sitte i noen modeller av Range Rover. stemmer dette, bmw 2.5 er rekke6 på 192hk og nå nyere modeler 210hk Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marulk Skrevet Oktober 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 Det har jeg fra mange forskjellige kilder. Verksteder, NAF, bilmekanikere, bilopphuggere og lignende. At din Omega har gått over 300 000 km må være unntaket som bekrefter regelen. Dette er to forskjellige Omegaer, 88mod er Omega A... Dersom du mener det er få igjen av denne modellen bør du vurdere en tur til optiker eller ut dørå ? 95mod er Omega B.. Matros72: Se scorpiomans svar... Mye bra tips der, ivertfall ang A modellen... Kjøpte selv en i juni, med rustne kanaler, bakre hjulbuer, defekte reflektorer og problem med sentrallås :) ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@alph@ Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 stemmer dette, bmw 2.5 er rekke6 på 192hk og nå nyere modeler 210hk Ja, der ser man :) Mye å lære her inne for oss ferskinger :) * leter etter telefonnummer på han som fortalte meg det * :knock: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoekern Skrevet Oktober 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2007 stemmer dette, bmw 2.5 er rekke6 på 192hk og nå nyere modeler 210hk Er dessverre ikke så mye i omega med 2,5 td... Siter Passat tdi 100tq camaro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG opel Skrevet Oktober 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2007 omega B1 2,5 td er det vel 131 hk i men samme motoren er levert i bmw med ca 160.... 2,5td som sitter i nyere omega tør jeg ikke uttale meg om Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg