Gå til innhold

Omega slitesterke?

Ranger emnet


matros72

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Bilene er slitesterke som faen, går langt og koster ikke så mye og holde.

Vil ikke si jeg er enig med buskman, er ikke så stort problem å få tak i Omega akkurat, bra standard bil liksom.

Men dog, så er det solgt en del av de, så det er alltid minst 1 på hugginga her i byen ihvertfall;)

De er som oftest kræsjabiler da, skjelden jeg ser noen som er havnet der pga havari...

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror disse kan være ganske bra hvis du får tak i en. De fleste Omegaene på denne alderen har nemlig allerede blitt vraket.

 

 

jaha? å hvor har du det ifra?

 

Se på min 88 omega som har gått over 330000 no. Ikke en ulyd fra motoren. Har bunnet speedometere på den, stopper på 225. Bra vedlikehold så er det slitesterke biler..

 

Omega 4 life

MVH Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaha? å hvor har du det ifra?

 

Se på min 88 omega som har gått over 330000 no. Ikke en ulyd fra motoren. Har bunnet speedometere på den, stopper på 225. Bra vedlikehold så er det slitesterke biler..

 

Det har jeg fra mange forskjellige kilder. Verksteder, NAF, bilmekanikere, bilopphuggere og lignende.

 

At din Omega har gått over 300 000 km må være unntaket som bekrefter regelen.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

buskmann; isåfall har jeg sett en del biler som "må være unntaket som bekrefter regelen"

Grunnen til at du finner såpass mange av de på høggern som er kræsja er at 2 litern solge no inni helvette.

Mange biler i drift, mange biler i kolisjon.

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omegaene jeg har vært borti har som regel vært helt greie biler,gode å kjøre og enkel/billig å holde vedlike.

 

De hydrauliske ventilløfterene på 2l ecotec maskin (x20xev?)kan tikke litt om de er slitt eller ved feil olje. (bruk opel delsynt,billig og bra)

 

Rust: se etter på kanaler og hjulbuer spes bak

 

generellt: sjekk elektriske vinduer og sentrallås. Om hovedlys ikke er av linsetype,se etter for gule reflektorer/matt glass=elendig lys

 

Tips: sjekk carparts.no for delepriser

 

konklusjon: Guttebil som er billig i innkjøp,bakhjulsdrift,god lydisolering og storbilfølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg kjenner til så har aldri BMW benyttet 2.5l v6 bensinmotoren i sine biler...

 

Men 2.5TD dieselmotoren skal være samme som sitter i BMW 525Tds. Den skal oxo sitte i noen modeller av Range Rover.

 

stemmer dette, bmw 2.5 er rekke6 på 192hk og nå nyere modeler 210hk

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg fra mange forskjellige kilder. Verksteder, NAF, bilmekanikere, bilopphuggere og lignende.

 

At din Omega har gått over 300 000 km må være unntaket som bekrefter regelen.

 

Dette er to forskjellige Omegaer, 88mod er Omega A... Dersom du mener det er få igjen av denne modellen bør du vurdere en tur til optiker eller ut dørå ? 95mod er Omega B..

 

Matros72: Se scorpiomans svar... Mye bra tips der, ivertfall ang A modellen... Kjøpte selv en i juni, med rustne kanaler, bakre hjulbuer, defekte reflektorer og problem med sentrallås :) ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår