Gå til innhold

galvanisering

Ranger emnet


codegen

Anbefalte innlegg

Karosserideler kan ikke galvaniseres pga varmen. En skikkelig ramme går, selv om ikke alle firma vil gjøre jobben. Det har hendt at Landrover-rammer har vridd seg ved galvanisering.

 

De bilmerkene som hevder bilene deres er galvanisert lyver så det renner, de er sprøytet med sink-holdig primer. Ikke noe dårlig stoff det men galvanisering er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okai, da er den grei.. noe andre muligheter får og hindre rust som er geniale da? har sett litt på wuerth sin rust stopp grunning..

 

 

her er det vel på tide å fortelle HVA du skal bruke det på og om det er sandblåst eller hva du har tenkt....alacocaina

 

SÅ kan du få noen glupe svar...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det vel på tide å fortelle HVA du skal bruke det på og om det er sandblåst eller hva du har tenkt....alacocaina

 

SÅ kan du få noen glupe svar...:D

 

helt calibra karossieri.

Skal sandblås hele karosseriet i nermeste framtid. forresten, når vi er inne på det Bead-lock, er det noe spesiell sand som brukes ved sandblåsing av karosseri?

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare skyter inn... Jeg jobba en kort tid på galvaniseringsverksted, da snakker jeg om varm galvanisering.

 

Først så blir delen som skal galves dyppa i syrebad i ca 30 minutt. Når delen kommer opp igjen er den HELT rustfri. Så blir delen dyppa i flytende sink. Når den kommer opp igjen har den masse appelsinhud, men ruster ikke.

 

Tror vel at biler blir galvanisert i elektrolyse, som nevnt i en post tidligere. Og som sagt så blir ikke kaross deler varmforsinket pga at godset er alt for tynt til det, og stålet ville blitt "vridd" Dessuten vil du pga finishen som varmforsinking gir ikke dyppe en bil. Gå til nærmeste lyktestolpe i galvanisert stål så ser du hva jeg mener.

 

Gjør det på den gode gamle måten med sandblåsing, tectyl og god lakkjobb. Du forsegler rust utsatte plasser eller til og med rust med en antirust spray som er atmosfære-tett. Da får ikke rust utvikle seg. Men husk å behandle bart stål så umiddelbart som mulig... :) Galvanisering på ordentlig er ikke noe du får fra en sprayflaske fra coop bygg mix ;) lykke til

 

Bare en innskytelse ;)

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke navngi noen spes merke nei... navn og merker er ikke min sterkeste side :P. Men men... ta en tur til lakkeringsverksted eller lakkforhandler og ta en prat med de. Finnes sikkert mange svar på hva som er "best". Men tectyl virker da bra det... eneste dritten med tectyl er at det minste hull på belegget ødelegger mye, for da er det jo slettest ikke tett lenger...

 

En annen ting jeg kan si er at Hammerite har en "rustlakk", men hold deg unna denne, for det ruster like mye fordi om du lakker med den. Bare en dyr måte å sløse penger på.

 

Jeg lakka nettopp en dør på ny, og da hadde jeg sandblåst denne på forhånd. Inne i døra blanda jeg opp en blanding av vanlig grease og spillolje. Noe graps uten like, men foreløpig holder det også vekk rustet.

 

Men nok svada... skal det gjøres skikkelig og vare lenge så få en skikkelig atmosfæretett spray og grunn innsiden av stålet, og en bra grunning på før du lakker... Bilen vil med bra under og inner behandling bli stillere også, da dette vil ha virkning som litt støydempende bl.a.

 

Hva merkeprodukter du skal bruke lar jeg være opp til en proff å avgjøre - ta kontakt med lakkverksted eller lakkforhandler - i stedet for at jeg skal sitte å synse for mye nå :).

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår