Gå til innhold

Hjelp, A6 1.9TDI 90hk mister kraften

Ranger emnet

Auto-Union^A6^

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en A6 Tdi 1996 modell med 90 hk. det siste året har det kjedd noe underlig, den mister kratfen sin. 90hk er ikke my for en 1.4 tonn tung bil men før kjente man når foten trykket gassen, nå er det nsten ubemerkelig. dette gjlder spesielt i høyere gir. i 4 gir er den "sperret" på 110 noen ganger 100. jeg trykker gassen og holder den i bånn, det som skjer er at den rett og slett stopper dra når den når ca 110 i 4. gir. når jeg slipper gassen og trår til igjen drar den ca 10 km i timen mer og stoper igjen, dette skjer hver gang. oppoverbakke er den håpløs i fjerde. jeg har skuftet luftfilter, omdreiningsføler, lufttrykkmåler, sjekket egentlig alt som jeg kom på, nå vet jeg ikke hva som er galt. føles som om en klump sitter i et sted i eksossystemet som gjør at luftn ikke kommer seg ut. noen som vet hva årsaken til dette kan være?

setter veldig stor pris på litt hjelp her da jeg begynner å bli bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var hos audi og sjekket feilkoder. diesel og bensinfilteret ;) er ikke tett. det er enten lufttrykkmåler eller turboen, som sagt hvis det er turboen må jeg ut med minst 10 000, det er ikke særlig gøy. men jeg får svar på dette nåkommende mandag. gleder og gruer meg samtidig. dere får høre fra meg på mandag angående denne spennende fortellingen;) får se om det blir en happy ending

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. problemet er hldigvis løst. det er ikke turboen heldigivs men ventilen for ladetrykkregulering som var problemet den var helt deffekt, men selv audi folka måtte innrømme at det var vanskelig å finne feilen, det var ikke 100% sikre på denne delen, men det var altså den. ellers tusen takk for hjelp og råd som kom godt med. skal prøve å hjelpe tilbake så godt jg kan:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider