Gå til innhold

HJELP! takluka vil ikke igjen:(

Ranger emnet

Gjest sicarlse

Anbefalte innlegg

Gjest sicarlse

tenkte det var på tide å få fingeren ut av brunøyet, og få fiksa takluka mi. har et par spm ang det siden jeg ikke vet overhode åssen den fungerer:(

bilen er en -90mod 240, hvis det har noe å si.

og takluka vil ikke igjen, vi har stått 4 stk og prøvd å dra den tilbake, uten hell. den går en 10cm inn og ut, men der er det bråstopp.

1) er det mye jobb å få ned taktrekket? og ikke minst få det greit opp igjen?

2) hvis jeg får ned taktrekket, får jeg tilgang til der takluka "forsvinner" inn i taket? det virker som den har kilt seg i bakkant.

3) noen som evt har et bilde av hvordan det ser ut under taktrekket og oversikt over hvordan mekanismen fungerer?

takker for all hjelp, tenkte jeg må begynne i morra:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taktrekket er ikke noe stress å få ned :) skruer under sladde-håndtaka og noen sånne klipse-greier ved bakruta som du vrir en kvart runde og drar ut :)

Forran husker jeg ikke, men ække no stress.

Flere som sier at man ikke får ut taktrekket helt på sedan, men maxis mente at det gikk fint ut den ene døra..

Uansett tar det jo ca 5 minutter å ta ut bakruta om det skulle bli problemet da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du el takluke ettersom dette er så vanskelig el?

Om du har vanlig "mekanisk" kan du jo sku ut den stjerneskruen håndtaket sitter i, for så sette håndtaket på igjen annerledes å skru. Det skjedde på takluka mi en gang.. Evnt du kan se andre feil kanksje da du får av det dekselet under der... Tror jeg hadde gjort det før jeg tar ut bakrute å taktrekk!:P

Volvo S60 2.0l Turbo

Volvo 940 GL

Volvo 240 GLT

Volvo 242 Turbo

x Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

den skrudingsen datt av ei gang ja? er det det som er problemet mener du? bare til å skru av og sette på i en ny vinkel?

hvis det så føler jeg meg veldig dum som har kjørt rundt med en søppelpose i et halvt år:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse
Har du el takluke ettersom dette er så vanskelig el?

Om du har vanlig "mekanisk" kan du jo sku ut den stjerneskruen håndtaket sitter i, for så sette håndtaket på igjen annerledes å skru. Det skjedde på takluka mi en gang.. Evnt du kan se andre feil kanksje da du får av det dekselet under der... Tror jeg hadde gjort det før jeg tar ut bakrute å taktrekk!:P

tusen hjertelig takk! du var en reddende engel:D måtte bare snurre den dingsen tilbake. var godt igang med å demontere trekket da jeg kom på det:)

hjertelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider