Gå til innhold

B21 , Vil ikke opp på turtalll.. Noen idè er ?

Ranger emnet


Teebob

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en 240 med b21et , med org. k-jet, og 0,8 i trykk.

Motoren fungerer egentlig veldig greit, og er satans sterk i mellomregisteret (2500-4000)..

Men, den vil ikke over 4000, ikke sjangs.. Hører ut som den holder på og daue.. Eller som om hele veiven er løs eller noe..

Har prøvd og justere ned trykket, for jeg lurte på om det kunne vere tenningsbank, Men dette hjalp ikke.. Har og byttet plugger og ledninger..

Den fjusker ikke, går helt strøkent opp til ca 4200, og da er det stopp.. Bare skranglelyder fra hele motoren..

 

Noen som har noen gode idèer om hvorfor dette skjer ?

 

Mvh Svein

[-]95`Volvo 940 LT, Bruksvogn..

[-]88`Volvo 240GLE, Sladdeprosjekt

[x]90`Volvo 245GL, Vinterbil.. Solgt

[x]75`Volvo 242L, Solgt

[X]86`Volvo 740GL Hugget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har en 240 med b21et , med org. k-jet, og 0,8 i trykk.

Motoren fungerer egentlig veldig greit, og er satans sterk i mellomregisteret (2500-4000)..

Men, den vil ikke over 4000, ikke sjangs.. Hører ut som den holder på og daue.. Eller som om hele veiven er løs eller noe..

Har prøvd og justere ned trykket, for jeg lurte på om det kunne vere tenningsbank, Men dette hjalp ikke.. Har og byttet plugger og ledninger..

Den fjusker ikke, går helt strøkent opp til ca 4200, og da er det stopp.. Bare skranglelyder fra hele motoren..

 

Noen som har noen gode idèer om hvorfor dette skjer ?

 

Mvh Svein

 

prøv og bytt te anna kam får lenger register. a-kam er fin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok kommet inn i k-jet helvete du nå desverre..

Er 90% sikker på at k-jeten din har slått seg vrang!

Det du kan prøve er å koble 12v med bryter til kaldstartdysa di, og trykke på knappen når du nærmer deg 4000rpm, da tenker jeg den kommer jeg.

 

Hadde AKKURAT det samme med min gamle b21 et, reiv av hele dritten og kjøpte haltech f9 datasprut (kun bensin) og fikk samtidig oppgradert til 740 innsug med bedre flow.

 

Prøv trikset med kaldstartsdysa først du!

1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s"

2010 Audi A3

ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!)

Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok kommet inn i k-jet helvete du nå desverre..

Er 90% sikker på at k-jeten din har slått seg vrang!

Det du kan prøve er å koble 12v med bryter til kaldstartdysa di, og trykke på knappen når du nærmer deg 4000rpm, da tenker jeg den kommer jeg.

 

Hadde AKKURAT det samme med min gamle b21 et, reiv av hele dritten og kjøpte haltech f9 datasprut (kun bensin) og fikk samtidig oppgradert til 740 innsug med bedre flow.

 

Prøv trikset med kaldstartsdysa først du!

 

 

Er det mye stress og bygge om til haltech sprut ? , Har jævla lyst og hive ut k-jet`en...

[-]95`Volvo 940 LT, Bruksvogn..

[-]88`Volvo 240GLE, Sladdeprosjekt

[x]90`Volvo 245GL, Vinterbil.. Solgt

[x]75`Volvo 242L, Solgt

[X]86`Volvo 740GL Hugget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mye stress og bygge om til haltech sprut ? , Har jævla lyst og hive ut k-jet`en...

 

Nei, det er ikke jævla mye jobb nei, få tak i innsug fra 740, dyser fra cosworth eller noe sånt og et haltech F9

 

Jeg hadde det på min og det fungerte utmerket.. standard fordelertenning og F9sprutet brukte en kveld på å montere det..

 

Trenger nesten bare strøm,jord og signal fra tps+lufttempsensor+trigger fra coilen da det er et multipointsprut og ikke sekvensiellt

1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s"

2010 Audi A3

ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!)

Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det som er feil på din k-jetronic er 99% garantert styretrykksregulatoren din !!!!!

 

Den sitter under innsuget med bensinrør inn og ut.

Den regulerer bensinresttrykket på retur til tank.

 

Det finnes utallige versoner av denne, både som går på vakum fra fordeler, høyde over havet og kun elektronisk styring.

Jeg har prøvd alle, og konklusjon er:

-pga prisen på en sånn ca veil. er 3500,-...... kast k-jetronic ved første feil å kjøp datasprut.

 

Disse har jeg forsket på i en årrekke både på Audi, VW, Merc og Volvo og kunne sikkert kjøpt 5 dataspruter for det jeg har kostet på..... hehe

 

MEN... jeg er bare 99% sikker på at det er den...

Volvo V70 2.0T 01 mod. Familiebil

Volvo 240 Turbo 84 mod. Prosjekt

BMW X3 2.0D 06 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår