Gå til innhold

Golf cab 86

Ranger emnet

larerbak

Anbefalte innlegg

Får lage en liten tråd jeg også. Kjøpt en golf cab 86 mod. trodde selv jeg gjorde et greit kjøp helt til jeg satte den i garasjen og begynte å gå over den. så da har jeg bestemt meg for å plukke den ned og begynne fra bund.

Kort om hva som trengs og skal gjøres.

Ut med alt i motorrommet

- bytte pakninger stort sett på alt

- ny radiator

- nye filtre

- pakninger i girkasse

- reg reim og strammehjul.

- bytte alle slanger (forsåvidt all gammel gummi skal byttes)

- pusse opp deksler og pynte litt på mye shabby som er gjort før

Utvendig

- beholde den orginal

- ny grill og blanke lykter forran og bak

- pusse ned rust på kanaler

- bytte venstre dør (hengsler rustne og generelt dårlig) hentet dør

- pusse ned og lakkere hele bilen.

- nye felger

Innvendig

- trekke om seter (de er grønne og stygge)

- dørtrekk og sånn også. (henta nye brukte)

- nytt trekk innvendig i caben

Understell

- nye dempere og fjærer

- nye skiver og bremser

- hjullager

- diverse bytting av gamle mansjetter og gammelt rask

Bilen står uten skilter, men se om den blir klar til våren. Mye å ta seg til om den skal bli som jeg vil.

Egentlig skulle jeg bare kjøpe, pusse opp litt og selge den igjen, men får mer lyst til å ha den selv. Heller ikke noe å tjene på å bruke så mye tid og penger for så og selge heller regner jeg med.

I dag har jeg begynt å demontere i motorrommet. Det var penere enn jeg trodde der, så vi får se. I alle fall demontert forgasser, radiator, batteri, toppdeksel, lykter/grill. Så får vi se om jeg får handlet inn no stash til helgen. Hvis ikke blir det å begynne med pussing av deksler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Det er stoler fra kampanjemodellen Etienne Aigner. Fargene er ikke helt i alles smak. Personlig synes jeg de er litt kule i kombinasjon med en mørk lakk, som jo denne bilen har (eller en tilsvarende mørk grønnfarge). De er ikke like smukke om bilen er burgunderrød, for å si det slik (og en god del Etienne Aigner-Cabrioer er nettopp burgunderrøde).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider