daffe Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 Hei holder på å lakkere noen øyelokk til en Skoda. Men sliter litt med resultatet. Skal jeg legge grunning og selve fargen vått i vått? Fargen er en Metallic Grønn 958 Siter Jobber som Plast Mekaniker på heltid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Black Panther Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Hei holder på å lakkere noen øyelokk til en Skoda. Men sliter litt med resultatet. Skal jeg legge grunning og selve fargen vått i vått? Fargen er en Metallic Grønn 958 Off nei, ikke gjør det:( -Puss øyelokka først med 500 papir. -legg så på plastikk primer (plastikk grunning) -la den tørke -puss så med 800 papir -så kan du lakke fargen (og klarlakk om du trenger det:) Siter "Jeg lager ikke bråk, jeg er bråk" ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Og hold for all del fingrene av fatet mellom strøkene. Får fett (svette o.l.) på så ødelegger dette også... :) Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rs4 limo Skrevet Oktober 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Plastprimer skal ikke slipes ned. Hvis det er nye plastdeler, matter man med matteklut type grå, vasker med silikonfjerner, legger et tynt lag med plast primer, lar det tørke i ca 10 min, legger base farge - gjerne et par strøk med 10 min i mellom - og klarlakk til slutt. Siter www.fredriksenbil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Oktober 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 Låner tråden litt jeg driver å lakkerer noen deler nå, og har lagt på basefargen(metallic) og venter på at det skal tørke.. men kan jeg våtslipe med et fint papir før jeg legger på klarlakk? blir så mye appelsinhud... Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Oktober 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 Låner tråden litt jegdriver å lakkerer noen deler nå, og har lagt på basefargen(metallic) og venter på at det skal tørke.. men kan jeg våtslipe med et fint papir før jeg legger på klarlakk? blir så mye appelsinhud... Om du sliper basen, så må du legge på ny base før du legger klarlakk Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daffe Skrevet Oktober 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 Fant ut hva som var feilen.. Hadde fått lakk med feil blandingsfohold. Legger ut ett bilde av øyelokka i morra med det endelige resultatet Siter Jobber som Plast Mekaniker på heltid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg