Gå til innhold

Justerbar intervalltid på visker (astra f)

Ranger emnet

random

Anbefalte innlegg

Nå er jeg ikke så vel bevandret i Opel, men kjører nå en Astra F 95mod. Fra min forrige bil savnet jeg sterkt muligheten til å sette intervalltiden fritt på viskerintervallet og såvidt meg bekjent finnes det ingen OEM måte å få til det på på denne bilen.

Løsningen: Bytt ut viskerreleet med ett fra VW/Audi delenummer 3B0 955 531. Det går rett inn, og vips så kan man justere intervallet fritt. Det fungerer som sagt på min Astra F, og dermed sikkert også alle andre Opel som bruker samme viskerelé.

:blah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterte meg også over å stå i situasjoner hvor f.eks intervall er for ofte, eller intervall er for sjeldent og kontinuerlig er for ofte. En kompis har en Golf 4 med justerbart intervall og det fungerer ganske greit, selv om han selv sier han aldri justerer på intervallhastigheten. Kanskje det bare er jeg som er pirkete?

Uansett, jeg monterte Hella Raintronic regnsensor istedet og det fungerer helt sinnsykt bra! Det aktiveres ved å sette hendelen i posisjon "intervall", dermed tar sensoren over og kjører alt automatisk. De raskere viskehastighetene fungerer som før, men på halvannet år har jeg ikke brukt noe annet enn automatisk visking. Fungerer ypperlig både med snø og vann på ruta.

Spesiellt genialt er når det ligger snø/vann på taket og du bremser ned. Alt vannet/snøen kommer stormende ned i frontruta men før du rekker å reagere har viskerne fått ruta klar og fin igjen. Samme når du møter vogntog på landeveien. Anbefales!

Kjørte en Toyota med regnsensor og justerbar sensitivitet men syntes ikke det fungerte like bra som systemet fra Hella.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider